Yazar "Toptas, Veli" için listeleme
-
Bilim ve Sanat Merkezlerinin Amacına Uygun İşleyişinin Değerlendirilmesi
Yumuş, Asuman; Toptas, Veli (2011)Bu çalışmada Bilim ve Sanat Merkezlerinin amacına uygun işleyişinin burada görev yapan öğretmenler tarafından nasıl değerlendirildiği araştırılmıştır. Araştırma örneklemini Türkiye de bulunan Bilim ve Sanat Merkezleri’nden ... -
Classroom Teachers' Perceptions about the Use of Alternative Assessment and Evaluation Methods in Mathematics Courses
Toptas, Veli (Turkish Education Assoc, 2011)This study aimed to purport class teachers' perceptions on alternative assessment processes proposed by new Primary Mathematics Course Curriculum for grades 1 to 5. The study was conducted with the participation of 214 ... -
Improving 8 th grades spatial thinking abilities through A 3D modeling program
Toptas, Veli; Celik, Serkan; Karaca, E. Tugce (Turkish Online Journal Educational Tech-Tojet, 2012)Implementation of emerging technology in sub disciplines of mathematics education provides a potential for educators to elaborate the capacity of digitized learning for human being. Spatial thinking is considered as a ... -
iTunes University: Potentials and Applications
Celik, Serkan; Toptas, Veli; Karaca, Tugce (Elsevier Science Bv, 2012)This paper aims to introduce iTunes University as a service that can be used to design and distribute courses that supplement traditional print media. Besides, it purports the pros and cons of the iTunes university service ... -
İlköğretim matematik dersi (1–5) öğretim programı ve ders kitaplarında geometri kavramlarının sunuluşunun incelenmesi
Toptas, Veli (2010)Ders kitaplarında geometrik kavramların farklı konum ve boyutlarda ve öğrencilerin deneyimine uyacak bir şekilde sunulmasıyla öğrenmenin daha kalıcı olacağı savunulmaktadır. Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretim ... -
Vocabulary learning strategy use of Turkish EFL learners
Celik, Serkan; Toptas, Veli (Elsevier Science Bv, 2010)This survey study aimed to examine vocabulary-learning strategies adopted by Turkish EFL students, specifically the frequencies and helpfulness ratings of strategy use, strategy patterns, as well as their change for students ...