Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
İMKB-100 endeksi ile emisyon hacmi, döviz kuru ve faiz oranları arasındaki ilişki: Ampirik bir analiz
(2008)
Bu çalışmada, 1999-2003 dönemi baz alınarak ve İMKB-100 Endeksi ile emisyon hacmi, döviz kuru ve faiz oranları arasındaki ilişki incelenerek, İMKB-100 Endeksi üzerinde etkili olan değişkenler ampirik olarak tespit edilmeye ...
Türkiye'de Kayıtdışı Ekonomiyi Azaltmaya Yönelik Çözüm Önerileri
(2008)
Kayıtdışı ekonomi, en basit ifadesiyle gelir yaratan ve kamu otoritesinden gizlenen faaliyetler bütünü olarak tanımlanmakta olup, bir ülkede ekonomik göstergelerin gerçekleri doğru yansıtmamasına ve dolayısıyla hatalı ...
Devletin Küçültülmesine Yönelik Politikaların Türk Kamu Yönetimi Üzerindeki Etkisi
(2008)
Günümüzde kamu yönetimi aşırı kuralcılık, verimsizlik, hantallık, niteliksizlik, gizlilik, katı hiyerarşikyapı ve değişime kapalılık gibi eleştirilerin merkezinde yer almaktadır. Bu durum kamu sektörünün, değişimi geciktiren ...
Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri
(2008)
Günümüzde bilgisayar teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler ile bilgisayar donanım maliyetlerindeki önemli gerilemeler; işletmelerin bütün etkinliklerinde yoğun bir biçimde bilgisayar teknolojilerini kullanmasına ...
2004 Belediye Reform Çalışmalarında İdari Vesayete İlişkin Düzenlemelerinin Değerlendirilmesi ve Bir Araştırma
(2008)
Türk idare yapısında anayasal bir kurum olarak yer alan idari vesayetin mahallî hizmetlerin idarenin bütünlüğü ilkesine uygun şekilde yürütülmesi, kamu görevlerinde birliğin sağlanması, toplum yararının korunması ve mahallî ...
Küreselleşme sürecinde değişen işletme yönetimi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2008)
Özellikle son yirmi otuz yılda küreselleşme süreciyle birlikte hayatın her alanında büyük bir değişim yaşanmaktadır. Bu ekonomik, politik, kültürel ve sosyolojik değişim A'dan Z'ye her şeyi etkilediği gibi işletme yönetimini ...
Markanın işgücü verimliliğine etkileri: İstikbal Mobilya örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2008)
Satış ve pazarlama faaliyetlerinin bir bütünlük içerisinde yürütülebilmesi, tüketici zihninde, ürünü ve kurumu temsil edecek slogan, logo, işaretler ve imajın yerleştirilebilmesi için marka yapılanmasına ihtiyaç vardır. ...
Türkiyedeki kadın yöneticiler ve kadın girişimciler
(Kırıkkale Üniversitesi, 2008)
Ülkemizde ve dünyada gerçekleşen ekonomik, sosyal ve hukuksal gelişmeler kadını iş hayatının ayrılmaz bir parçası haline getirmiştir. Kadınların toplumsal rolleri bu gelişmeler ile gün geçtikçe değişiklik göstermektedir. ...
Türkiye'nin KOBİ politikaları ve bu politikaların AB ile karşılaştırılması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2008)
Bu çalışmanın amacı son yıllarda Dünya'da olduğu gibi Türkiye'de ve Avrupa Birliği'nde de önemi artan ve anlaşılan Küçük ve Orta Boy İşletmelerin Ülkemizde ve Avrupa Birliği'ndeki işleyişini ortaya koymak ve karşılayabil ...