Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMelanlıoğlu, Deniz
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:39Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:39Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationMelanlıoğlu, D. (2012). Yabancılara Türkçe Öğretenlerin Hâl Eklerinin Öğretimine İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Araştırma. Turkish Studies (Elektronik), 7(4 b), 2401 - 2411.en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprMk1ESTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/102
dc.description.abstractÖZETHâl ekleri, cümlede adlar ile fiiller arasında anlam kurar.Yabancılara Türkçe öğretiminde hâl ekleri üzerine yapılan çalışmalar,genel olarak eklerin öğretimi sırasında öğrencilerin ne gibi zorluklaryaşadığını tespite yöneliktir. Bu çalışmada ise yabancılara hâl eklerininöğretimi sırasında öğretmenlerin yaşadığı problemleri ortaya koymakamaçlanmıştır. Araştırmada yabancılara Türkçe öğretenlerin konuyailişkin görüş ve deneyimlerini tespit etmek için nitel araştırmametotlarından biri olan fenomografi kullanılmıştır. Fenomenografiçevremizdeki fenomenler hakkında insanların deneyimlerini,algılarındaki farklılıkları açığa çıkarmaya odaklanan ampirik birçalışmadır. Çalışma Gazi Üniversitesi TÖMER’de dil bilgisi dersleriniyürüten 5 okutman ile yürütülmüştür. Veriler, araştırmacı tarafındanyarı yapılandırılmış görüşme formu ile yüz yüze toplanmıştır. Araştırmasonucunda görüşlerine başvurulan okutmanların, hâl eklerininöğretimi sırasında doğru uygulamaların yanı sıra yanlış uygulamalarada yer verdikleri belirlenmiştir. Buna bağlı olarak araştırma sonucundaşu önerilere yer verilmiştir: Soyut nitelik taşıyan hâl eklerininöğretiminde somutlaştırmadan mutlaka yararlanılmalıdır. Hâl eklerininhangi sıra ile öğrenciye sunulacağı ve kazandırılacağı noktasındaliteratürde birlik sağlanmalıdır. Yabancılara Türkçe öğretenler, bueklerin kullanımını pekiştirmek için uygulama sayısını çoğaltmalıdır.Hâl eklerinin öğretimi sırasında sadece hedef dilin bir başka ifadeyleTürkçenin imkânlarından yararlanılmalıdır. Bu çalışmada yabancılaraTürkçe öğretenlerin hâl eklerine ilişkin deneyimlerinin ortayaçıkarılması amaçlanmıştır. Yabancılara Türkçe öğretimi alanındayapılan çalışmalarda öğrenme alanlarına ilişkin deneyimlerin açığaçıkarılması sağlanabilir.en_US
dc.description.abstractCase markers are structures which form meaning connectionsbetween nouns and verbs in the sentence. The studies conducted onteaching Turkish case-endings to foreigners aim to determine the issuesthat foreign students experience while learning these endings. Thisstudy, on the other hand, aims to determine the issues that teachersface while teaching Turkish case-endings to foreigners.Phenomenography is an empirical study which aims to explore people'sexperiences and the differences between their perceptions of thephenomena in our environment. A phenomenographic analysis, one ofqualitative research methods, was conducted to determine the views ofteachers that teach Turkish to foreigners on teaching case-endings.The study was conducted by five instructors that carry out grammarcourses at TÖMER at Gazi University. The data were collected throughsemi-structured interview conducted face-to-face. The results showedthat instructors used appropriate activities as well as inappropriate onewhile teaching Turkish case-endings to teachers. In this respect, thefollowing suggestions can be made on the basis ofthe present research:Concretization should be utilized in the teaching of case markers whichhave an abstract quality. There should be a consensus in the literatureas to the order in which case markers should be presented to students.Teachers of Turkish as a foreign language should increase the numberof practices in order to reinforce the use of these markers. Only thetarget language, that is, Turkish must be used in the teaching of casemarkers. The present study aims to explore the experiences of teachersof Turkish as a foreign language with regard to case markers. Throughstudies on the teaching of Turkish as a foreign language, suchexperiences related to teaching domains can be uncovered.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleYabancılara Türkçe Öğretenlerin Hâl Eklerinin Öğretimine İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Views Of Instructors That Teach Turkish To Foreigners On Teaching Case-Endings: A Qualitative Studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4 ben_US
dc.identifier.startpage2401en_US
dc.identifier.endpage2411en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster