Okul öncesi öğretmen adaylarının bebeklik döneminde kurum temelli eğitime ilişkin görüşleri
Künye
Çetin, Ş. Ü. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının bebeklik döneminde kurum temelli eğitime ilişkin görüşleri. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 3(2), 300 – 334.Özet
Okul öncesi eğitim doğumdan başlayan ve temel eğitimin başlamasına kadar devam eden bir eğitimsürecidir. Türkiye’de ise kamu alanında çalışan okul öncesi öğretmenleri çoğunlukla 36-72 aylıkçocuklarla çalışmakta, öğretmen yetiştirme programları da öğretmen adaylarını daha çok bu yaş grubuile çalışmaya hazırlamaktadır. 0-36 aylık çocuklara eğitim veren kurumlarda çalışması öncelikli gruplardanbiri de okul öncesi öğretmenliğinden mezun olan bireylerdir. Ancak ilgili alan yazını, okul öncesiöğretmen ve öğretmen adaylarının bu kurumlarda çalışmaya yönelik ne düşündüğüne dair neredeysehiçbir bilgi sunmamaktadır. Mevcut araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının bebeklikdöneminde kurum temelli eğitime yönelik görüşlerini betimlemek ve bu görüşlerin farklı yıllarda sonsınıfta okuyan öğretmen adayları arasında değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu amaçdoğrultusunda çalışmanın verileri farklı yıllarda okul öncesi öğretmenliği programının son sınıfındaokuyan 120 öğretmen adayından yazılı görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Veriler nitel içerik analizimetodu ile analiz edilmiştir. Bulgular öğretmen yetiştirme programları, genel uygulamalar ve sosyalpolitikalar bağlamında eleştirel bir gözle tartışılmıştır. Early childhood education refers to the education services provided to children between theages of zero and the age of formal schooling. In Turkey, public pre-schools provide educational servicesfor children between the ages of 36-69 months; therefore, early childhood teacher education programsmostly prepare their students for working with 36-69 months of children. Nevertheless, early childhoodeducators are one of the primary groups who can work in the early childhood care and education centersthat provide services for 0-36 months of age children, as well. In the national literature there is a gapregarding how in-service and pre-service early childhood educators think about working with infantsand toddlers. Therefore, the main aim of the current study is to understand the point of view of preservice early childhood educators regarding center based infant-toddler education and working withinfants. Additionally, in the current study it is aimed to examine whether perceptions related to infanttoddler education have changed among pre-service early childhood educators who are in the fourthgrade of their undergraduate education at different years. Therefore, the data of the study was gatheredfrom 120 pre-service early childhood educators who are at their fourth grade in different years. Writteninterview protocol including five open-ended questions was used to gather data in each year. Thematicanalysis was used as the data analysis technique. Findings are critically discussed based on the teachereducation program, general applications and social policies.
Kaynak
Erken Çocukluk Çalışmaları DergisiCilt
3Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967201932138https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeU16SXhNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12587/1178