Yaşamdaki Matematiğe Yönelik 3B Sanal Öğrenme Ortamının (MATHLIFE) Uygulanması: Deneyimler ve Zorluklar
Göster/ Aç
Tarih
2017Yazar
Arslan, SelahattinBütün, Mesut
Gökçek, Tuba
Güneş, Gönül
Çakıroğlu, Orhan
Baran, Bahar
Coştu, Serkan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Arslan, S., Bütün, M., Gökçek, T., Güneş, G., Çakıroğlu, O., Baran, B., Coştu, S. (2017). Yaşamdaki Matematiğe Yönelik 3B Sanal Öğrenme Ortamının (MATHLIFE) Uygulanması: Deneyimler ve Zorluklar. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(3), 459 - 480.Özet
Son yıllarda kullanımı gittikçe yaygınlaşan 3 boyutlu (3B) sanal öğrenme ortamlarının öğrencilerin öğrenmesini kolaylaştırmada güçlü bir potansiyelinin olduğu bilinmektedir. Matematik gibi öğrenilmesinde ve öğretiminde zorluklar yaşanan bir derste bu potansiyelin farklı boyutlarda detaylı olarak değerlendirilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, matematik becerileri gerektiren 3B sanal öğrenme ortamının uygulama sürecinde yaşanan deneyimlerin ve ortaya çıkan zorlukların incelenmesidir. Çalışmada matematik becerileri gerektiren 3B sanal bir öğrenme ortamı (Mathlife) tasarlanmış ve farklı profillerdeki (diskalkulik, normal, üstün zekâlı) öğrencilerle uygulaması yapılmıştır. Temel veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış bir gözlem formunun kullanıldığı bu araştırmaya 4. ve 7. sınıflardan seçilen 10'ar (toplam 20) öğrenci katılmıştır. Gözlem formunda, uygulamaya dahil olan araştırmacıların ortamı farklı boyutlarda değerlendirilmelerini isteyen 5 açık uçlu soru yer almıştır. Araştırmanın bulguları, genel olarak uygulama sürecinin planlandığı gibi yürütülebildiğini ve profiller arasında bazen farklılıklar ortaya çıksa da tasarlanan ortamın öğrencilere zengin bir matematik öğrenme bağlamı sunduğunu ortaya çıkarmıştır. Yine çalışmada uygulama sürecindeki teknik sorunlar başta olmak üzere bazı zorlukların yaşanabildiği ve bu zorlukların bir kısmının süreç ilerledikçe giderildiği belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda gelecekte bu yönde yapılacak araştırmalar için çözüm önerileri sunulmuştur The use of 3D virtual learning environments in education and studies related to this subject have been increasing (Reisoğlu, Topu, Yılmaz, Yılmaz & Göktaş, 2017; Ruth, 2011). In these environments, the learning takes place by observing other students participating in the virtual world as collaborators (Dieterle & Clarke, 2007). Therefore, working in learning teams allows students to learn new skills and tasks by socializing among their peers (Ruth, 2011). In this way, students can develop their cognitive and social skills more effectively (Dieterle & Clarke, 2007). These environments, which enable learners to communicate and collaborate in learning, have the potential to improve their different skills and provide dynamic learning environments to students (Çörez, 2011). In the virtual learning environments, students feel more comfortable than the classroom environment (Esteves, Fonseca, Morgado & Martins, 2011; Singh & Lee, 2008; Wang, Song, Xia & Yan, 2009) and they have more collaboration opportunities, and feel more belonging to the environment (social presence perception) (Reisoğlu, 2014; Wang et al., 2009). In addition, these environments offer rich experiences that help students understand and learn concepts as they allow the creation of real-life analogies in a virtual environment (Haycock & Kemp, 2008). All these features of 3D virtual learning environments promise great potential for a lesson like mathematics in which students have great difficulties in learning, teaching, and have negative attitudes. In the current literature, there are studies investigating the use of 3D virtual environments in teaching mathematics (Deniz, 2015; Şimşek, 2016; Tüzün, Arkun, Bayırtepe-Yağız, Kurt & Yermeydan-Uğur, 2008; Yıldız, 2009). However, it is thought that it is important that they are used differently for students with special needs and especially for students with learning disabilities. The application of 3D virtual environments involving daily life activities that require mathematics to the participation of students in different profiles (discalkulic, normal, gifted), and the detection of experience of these applications or the difficulties that can be experienced, will also provide guidance to future studies in this direction. In this context, in the present study, a 3D virtual learning environment called Mathlife was designed for students in the 9-12 age group and put into practice. This study aims to examine the experiences and difficulties in the application process of Mathlife.
Kaynak
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi DergisiCilt
8Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnd016VXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/1204