Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Hande
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:41Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationŞahin, H. (2015). Research On University Students' Attitudes About Elders And Elder Discrimination. Türk Geriatri Dergisi, 18(1), 47 - 53.en_US
dc.identifier.issn1304-2947
dc.identifier.issn1307-9948
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrME5UWTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/121
dc.description.abstractGiriş: Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarını belirlenmekamacıyla planlanmış ve yürütülmüştür.Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemine Karabük Üniversitesi İktisadi ve İdari BilimlerFakültesi'nde öğrenim gören 584 öğrenci alınmıştır. Çalışma protokolü etik komite tarafındanonaylanmış ve onay çalışmaya katılmayı kabul edenlere bildirilmiştir. Veri toplama aracı olarak"Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçek, "yaşlının yaşamını sınırlama" alt boyutu,"yaşlıya yönelik olumlu ayrımcılık" alt boyutu ve "yaşlıya yönelik olumsuz ayrımcılık" alt boyutlarından oluşmaktadır.Bulgular: Araştırmaya alınan öğrencilerin %37,3'ü erkek, %62,7'si de kızdır. "Yaşlıların Yaşamını Sınırlama" alt boyutunda en olumlu tutum "Yaşlıların bakımı aile bireyleri tarafından ekonomik yük olarak görülmemelidir" maddesinde, "Yaşlıya Yönelik Olumlu Ayrımcılık" alt boyutuna ilişkin "Sıra beklenmesi gereken yerlerde yaşlılara öncelik verilmelidir" maddesinde ve "Yaşlıya Yönelik Olumsuz Ayrımcılık" alt boyutuna ilişkin ise "Yaşlıların temel sorumluluğu ev ve mutfak işleri,torun bakımı gibi konularda çocuklara yardımcı olmaktır" maddelerinde gösterilmiştir.Sonuç: Karabük Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde öğrenim gören öğrencilerin yaşlı ayrımcılığı ile ilgili olumlu tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Gençler yaşlı bireylere saygı göstermekte ve onları önemsemektedirleren_US
dc.description.abstractIntroduction: This research was planned and conducted to determine the attitudes of university students toward elders and elder discrimination.Materials and Method: The research sample consisted of 584 students studying in the Faculty of Economics and Administrative Sciences, Karabük University. The study protocol was approved by the university research ethics committee and informed consent was obtained from allindividuals who agreed to participate the study. Elder discrimination attitude scale was used asa data-gathering tool. This scale consisted of the following subdimensions-"limitation of the livesof elders," "positive attitudes toward elders," and "negative attitudes toward elders." Results: Of the students participating in the research study, 37.3% were males, and 62.7%were females. In the subdimension "limitation of the life of elders," the most positive approachwas "care of elders should not be seen as a financial burden by family members." In the subdimension "positive attitudes toward elders," the most positive attitude was shown to be that"priority should be given to elders in queues," and in the subdimension "negative attitudes toward elders," the most positive approach was that "the main responsibility of elders is helpingtheir children with tasks such as household and kitchen chores and in the care of grandchildren."Conclusion: The study found that students in the Faculty of Economics and AdministrativeSciences, Karabük University had a positive approach toward elders and respected elders and cared about themen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCerrahien_US
dc.titleResearch On University Students' Attitudes About Elders And Elder Discriminationen_US
dc.title.alternativeÜniversite Öğrencilerinin Yaşli Ayrimciliğina Ilişkin Tutumlarinin Incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.endpage53en_US
dc.relation.journalTürk Geriatri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster