Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDündar, Hakan
dc.date.accessioned2020-06-25T14:46:07Z
dc.date.available2020-06-25T14:46:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationDündar, H. (2012). Öğretmenlerin Sahip Olduğu Değerler İle Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişki. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 215 - 234.en_US
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeE56VTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1271
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmenlerin sahip olduğu değerler ile örgütselvatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu amaçla Ankara İliKeçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda görev yapan 407 öğretmeneSchwartz' ın (1992) değerler listesi ile Podsakoff ve arkadaşları (1990) tarafındangeliştirilen örgütsel vatandaşlık davranışları ölçeği uygulanmıştır. Araştırmadaöğretmenlerin sahip olduğu değerler ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındakiilişkiyi istatistiksel olarak belirlemek için korelasyon yapılmıştır. Araştırma sonundaöğretmenlerin sahip olduğu değerler ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaistatistiksel olarak anlamlı ve pozitif ilişkiler tespit edilmiştir. Schwartz' ın listesindeyer alan ve on boyutta toplanan değerler ile örgütsel vatandaşlık davranışlarınıoluşturan beş ana davranış boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilertespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilere dayalı olarak en güçlü ilişkininevrenselcilik değer grubu ile erdemlilik davranış boyutlarında olduğu tespitedilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular literatüre dayalı olarak yorumlanmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the relationship between theteachers' values and their organizational citizenship behaviors. For this purpose,Schwartz's (1992) list of values and the scale of organizational citizenship behaviorsdeveloped by Podsakaff and his colleagues have been applied to 407 teachersworking in the schools of The District Education Directorate of Keçiören in Ankara.In the study correlation has been used to determine the relationship between theteachers' values and their organizational citizenship behaviors statistically. At theend of the research it has been identified that there is a significant and positiverelationship between the teachers' values and their organizational citizenshipbehaviors. It has also been found that there are statistically significant relationshipsbetween the values collected in ten dimensions on Schwartz's list and the five mainbehavioral dimensions comprising organizational citizenship behaviors. Thestrongest relationship has been observed between the universalism value group andcivic virtue dimensions of behaviors based on the data obtained from the research.The findings of the study have been interpreted based on the literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlerin Sahip Olduğu Değerler İle Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between The Teachers' Values And Their Organizational Citizenship Behaviorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage215en_US
dc.identifier.endpage234en_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster