İnsan sermayesi kaynakları açısından girişimci özellikleri (Anadolu girişimcileri üzerine bir araştırma)
Künye
Akın, A.(2010). İnsan sermayesi kaynakları açısından girişimci özellikleri (Anadolu girişimcileri üzerine bir araştırma). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(26), 8 - 22.Özet
Günümüz iş dünyasında, “insan sermayesi"nin gücünün farkına varılmıştır. Bu sayede, bireysel niteliklerden azami derecede yararlanılması daha mümkün hale gelmiştir. Girişimcilerin iş yaşamında sahip olmaları gereken insan sermayesi unsurları olarak entelektüel, sosyal ve duygusal sermaye bileşenleridir. Bu çalışmada, insan sermayesi unsurlarının iş yaşamında konumlandırılması ve belirleyiciliğine ilişkin olarak “Anadolu’daki girişimcilerin sahip oldukları potansiyel ve eğilimin tespit edilmesi” hedeflenmiştir. Araştırma sonucunda, Anadolu’daki Türk Girişimcisinin, risk, insiyatif kullanma ve kendine güven gibi unsurlar açısından yaş, eğitim ve mesleki farklılıklara bağlı olmayan bir tutum sergiledikleri tespit edilmiştir. Bunun yanında, bilgisayar ve eğitim sektöründe faal girişimcilerin daha yenilikçi oldukları da, bir başka tespittir. Diğer bir bulgu ise, girişimcilerin davranışlarında bazen duygusal sermaye bazen sosyal sermaye bazen de entelektüel sermaye birikiminin belirleyici olduğudur. The power of “human capital“ has been realized by business world. This fact has helped to utilize personal qualities at its maximum. Human capital components that entrepreneurs must have in their business life include intellectual, social ans sensational capital components. This study aims to analyze how human capital components are employed in business life in an effort to determine “the capacity and tendency that Anatolian entrepeneurs have“. The research finds out that Anatolian entrepreneurs, in matters of self-confidence, taking risks and taking initiave, make their choices without any regard to such factors as age, education and vocational differences. Besides, that entrepreneurs in computer and education sectors are more innovative is another finding. And the last finding is that in each case one of the following factors, namely emotional capital, social capital or intellectual capital, is more decisive than others in shaping the preferences of entrepreneurs.
Kaynak
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
1Sayı
26Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBMk16Z3lNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12587/1297
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [128]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3218]