Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHamşıoğlu, A. Buğra
dc.date.accessioned2020-06-25T14:46:13Z
dc.date.available2020-06-25T14:46:13Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationHamşıoğlu, A. B. (2013). Fast food ürünleri satın alan tüketicilerin yaşam tarzlarını belirlemeye yönelik bir uygulama. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 0(11), 17 - 34.en_US
dc.identifier.issn1307-9832
dc.identifier.issn1307-9859
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRME5URXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1309
dc.description.abstractGünümüz pazarlarının sürekli gelişmesi ve değişmesi pazarlamanın dinamizminden kaynaklanmaktadır. Buna bağlı olarak da yeni pazar alanları ortaya çıkmaktadır. Bu sektörlerden biri de fast food sektörüdür. Avrupada ve ülkemizde de bu sektör oldukça yaygındır. Bu sektördeki işletmelerin pazarı daha yakından tanımaları, tüketicilerin demografik ve ekonomik özelliklerinin yanında psikografik özelliklerini de bilmeleri tanımaları gerekmektedir. Yaşam tarzı değişkenleri de bu amaçla kullanılmaktadır. Buradan hareketle çalışmada Kırıkkale ili merkezinde fast food ürünleri satın alan tüketicilerin yaşam tarzları ve bu ürünlere yönelik tutumları arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 11.5, Lisrel 8.7 ve Statistica 7.0 istatistiki programlar yardımıyla analiz edilmiş, verilerin analizinde açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, kanonik korelasyon analizi ve betimleyici analizlerden yararlanılarak sonuçlar yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular göstermektedir ki deneyimciler, yapıcılar, inananlar ve düşünürler yaşam tarzlarına sahip tüketicilerin fast food ürünlerini, acil durumlarda yardım sağladığı, zaman tasarrufu sağladığını, kolaylık sağladığını, fast food ürünlerin lezzetli olduğunu ve fiyatlarının uygun olduğunu düşündükleri belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractNowadays, expansion and change in markets continuously are caused by dynamism of marketing. In related to this, new marketing areas have been arisen. One of those industry is fast-food industry. This sector is quite common in Europe and in our country. Companies in this sector, in order to know market more closely, need to know psychographic characteristics besides demographic and economic characteristics. It is the reason to use life-style variable. From this standpoint, this study investigates finding relationship between consumers life-style and their attitudes towards those products in the city of Kırıkkale. The data from the study are analyzed by using SPSS 11.5, Lisrel 8.7 and Statistica 7.0 statistical programs. In the analysis of data, exploratrory factor analysis, confirmatory factor analysis, canonical correlation and descriptive analysis are used and the results are interpreted accordingly. The findings of the research shows that the people, who have experimentalist, constructive, believers and thinkers life-style, find fast-food products helpful in the case of emergency, time-saving, convenient, delicious and priced reasonably.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleFast food ürünleri satın alan tüketicilerin yaşam tarzlarını belirlemeye yönelik bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeAn application on determining the life-style of consumers who consume fast-food productsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage17en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.relation.journalUluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster