Sağlık Bilimleri Fakültesi birinci sınıftaki kız öğrencilerin genital hijyen uygulamaları
Künye
Topuz, Ş., Duman, N. B., Güneş, A. (2015). Sağlık Bilimleri Fakültesi birinci sınıftaki kız öğrencilerin genital hijyen uygulamaları. Turkish Journal of Clinics and Laboratory, 6(3), 85 - 90.Özet
Amaç: Bu çalışma sağlık bilimleri fakültesi birinci sınıf kız öğrencilerinin genital hijyen uygulamalarını belirlemek amacıyla yapılmış tanımlayıcı tipte bir çalışmadır.Gereç ve Yöntemler: Çalışmanın örneklemini 2012-2013 eğitim öğretim döneminde Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesindeki tüm bölümlerin 1. sınıfında öğrenim gören 123 kız öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile genital hijyen davranışlarını belirlemek için oluşturulan anket formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik ve ki- kare testi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %35'inin hemşirelik bölümü öğrencisi olduğu, %67,5'inin annesinin ilkokul ve daha az düzeyde eğitim aldığı, ve yaş ortalamalarının 19,3 olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin büyük kısmının daha önceki eğitim hayatlarında genital hijyen konusunda eğitim aldıkları, buna rağmen tamamının genital ve menstüral hijyen uygulamalarını tam ve doğru uygulayamadıkları belirlenmiştir.Sonuçlar: Çalışmanın sonucunda kız öğrencilerin genital ve menstüral hijyen konusunda eksik ve hatalı uygulamalarının ve bölümler arasında faklılıkların olduğu ve bilgilendirilmeye ihtiyaç duydukları sonucuna varılmıştır Aim: This study aimed to determine the genital hygienic practices of the Health Science Faculty First Class Female Student’s. It is a descriptive study.Material and Methods: 123 first class female student’s from the Health Science Faculty during 2013-2014 academic years were include in this descriptive study. The data were collected by a questionnaire form which was created to identify sociodemographic features and genital hygiene behavior. The data were evaluated with percentages, for statistical analysis Chisquare Test was used. Results: It was determined that 35% of the students were from the nursing department, 67.5% of their mothers were graduated from elementary school or had no education and the average age was 19.3. Although the majority of the students received training for genital hygiene previously, all were unable to implement total and accurate genital - menstrual hygiene practices. Conclusion: It was concluded that students have incomplete and inaccurate practices about genital hygiene, there are differences between departments and they need to be informed
Kaynak
Turkish Journal of Clinics and LaboratoryCilt
6Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVNE1qRXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/1315