Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtak, Hasan
dc.contributor.authorKapçy, Emine Gül
dc.contributor.authorÇok, Figen
dc.date.accessioned2021-01-14T18:16:34Z
dc.date.available2021-01-14T18:16:34Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationAtak H., Kapçı E. G., Çok F. (2013). Yetilkinliğe Geçişte Bireyleşme Türleri ve Kimlik Statüleri: Üniversite Öğrencileri ve "Unutulan Yarı". Klinik Psikiyatri Dergisi, 16(2), 71 - 82.en_US
dc.identifier.issn1302-0099
dc.identifier.issn2146-7153
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBME9EazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13252
dc.description.abstractAmaç: Erikson'dan itibaren ergenli?in en önemlipsikososyal görevinin "kimlik" olarak kabul edilmesinekar?yn, özellikle son yyllarda ayry bir geli?imsel dönemoldu?u iddia edilen "beliren yeti?kinlik" döneminin temelgörevinin "kimlik" olabilece?i ve kimlik geli?iminin aslyndaergenlikte ba?layyp bu dönemde tamamlandy?y önesürülmektedir. Bu çaly?manyn temel amacy, belirenyeti?kinlik döneminde bireyle?me türlerinin varly?ynyincelemek ve kimlik statülerinin bireyle?me türlerine görefarklyla?yp farklyla?mady?yny incelemektir. Yöntem: Çaly?maya 19-26 ya? araly?ynda bulunan toplam 700 genç(üniversite e?itimi alan 343 ve almayan 357 birey)katylmy?tyr. Katylymcylaryn %37.9'u erkek (n=265), %62.1'i(n=435) kadyndyr; ya? ortalamasy 23.5'dir (SS=1.4).Ara?tyrmada "Benlik Kimli?i Statüleri Ölçe?i" ve "ÇokYönlü Eylemli Ki?ilik Ölçe?i" kullanylmy?tyr. Frekans veyüzde analizi, t-testi, MANOVA ve küme analizi verilerinanalizinde yararlanylan temel istatistiklerdir. Bulgular:Sonuçlar, yeti?kinli?e geçi? döneminde geli?imsel vestandart bireyle?me olarak adlandyrylan her iki bireyle?metürünün de deneyimlendi?ini göstermektedir. Ayryca,kimlik statülerinin geli?imsel ve standart bireyle?me türlerine göre farklyla?ty?y bulunmu?tur. Sonuç: Bulgular,bireyle?menin, beliren yeti?kinlik dönemindeki Türkgençlerinin kimlik biçimlenme sürecine katkysy ba?lamynda tarty?ylmy?tyren_US
dc.description.abstractObjectives: Identity development has long beenacknowledged as a central psychosocial task for adolescents. In recent years it is suggested that identity development starts during adolescent years but it has beencompleted throughout "emerging adulthood" period.Although the relationship between identity status andvarious psycho-social variables have been well-documented the relationship between identity status withthose of individualization during emerging adulthoodhas not been studied. Thus, the first aim of the presentstudy is to investigate individualization types in emerging adulthood and its relationship with identity status.Method: A total of 700 individuals from two differenteducational background participated in the study (university students n=343 and "forgotten half" n=357). Ofthese 37.9 % (n=265) were male and 62.1% (n=435)were female. The age of the participants ranged from 19to 26 with a mean of 23.5 (SD=1.4). "The Ego IdentityStatus Scale" and "Multi-Measure Agentic PersonalityScale" were utilized. Frequency and percent analysis, ttest, MANOVA and cluster analyses were the primary statistics. Results: The results demonstrated that there weretwo individualization types namely developing individualization and default individualization during transitionto adulthood, and identity status differed according toindividualization types. Conclusion: The results are discussed in relation to the contribution of individualizationtypes to the identity status for Turkish emerging adultsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikiyatrien_US
dc.titleYetilkinliğe Geçişte Bireyleşme Türleri ve Kimlik Statüleri: Üniversite Öğrencileri ve "Unutulan Yarı"en_US
dc.title.alternativeIndividualization Types and Identity Status in Transition to Adulthood: College Students and "Forgotten-Half"en_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.journalKlinik Psikiyatri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster