Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaş, İlkay Doğan
dc.date.accessioned2021-01-14T18:16:46Z
dc.date.available2021-01-14T18:16:46Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationTaş İ. D. (2020). Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Değerlendirme. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 311 - 332.en_US
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17556/erziefd.525461
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNE5EazRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13336
dc.description.abstractAraştırmada çeşitli ülkelerin öğretmen değerlendirme sisteminin benzer ve farklı yönlerinin belirlenmesi ve bu doğrultuda da öğretmen değerlendirmedeki mevcut yönelimleri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada doküman incelemesi yönteminden yararlanılmıştır. Bu bağlamda ABD, Almanya, İngiltere, Çin, Singapur, Portekiz, Türkiye gibi ülkelerin öğretmen değerlendirme sistemleri araştırma kapsamına alınmıştır. Ülkelerin öğretmen değerlendirme sistemleri araştırmacı tarafından hazırlanan doküman incelemesi ölçütlerine göre analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretmen değerlendirmenin genellikle öğretmenleri akredite etmek, sözleşme yenilemek, performans artırmak, kariyer ilerlemeleri ve maaş düzenlemeleri yapmak gibi amaçlarla kullanıldığı belirlenmiştir. Bunun yanında ülkeler genelinde öğretmen değerlendirmenin her yıl tekrarlandığı, eğitim bakanlıkları tarafından yürütüldüğü, yöneticiler, öğretmenin kendisi, akran öğretmen gibi birden fazla katılımcının olduğu, verilerin gözlem, görüşme, öz değerlendirme, ürün dosyası aracılığıyla toplandığı, değerlendirme süreci sonunda öğretmenlerin eğitime gönderildiği ya da ödüllendirildiği belirlenmiştir. Ayrıca değerlendirmede temel alınan alanların Türkiye’de kullanılan “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri” ile benzerlik gösterdiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine the similar and different aspects of the teacher evaluation system of various countries and the current trends in teacher evaluation. Document analysis method was used in the research. In this context, countries like China, Germany, Portugal, Singapore, Turkey, UK, USA teacher evaluation systems were included in the study. Teacher evaluation systems of countries were analyzed according to document review criteria prepared by the researcher. In the research, it was determined that teacher evaluation is generally used for accrediting teachers, renewing contracts, increasing performance, career progression and making salary arrangements. Besides, it has been revealed that the teacher evaluation was repeated every year and carried out with education ministries. In the evaluation process, there are multiple participants such as administrators, teacher himself and peer teacher and multiple data collection tools like observation, interview, self-assessment and portfolio. At the end of the evaluation process, teachers are sent to education or they are rewarded. In addition, it has been determined that the areas that are based on the evaluation are similar to the "General competencies of teaching profession" used in Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.17556/erziefd.525461en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÇeşitli Ülkelerde Öğretmen Değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeTeacher Evaluation in Various Countriesen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage311en_US
dc.identifier.endpage332en_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster