Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakmak, Aygen
dc.contributor.authorŞahin, Hande
dc.date.accessioned2021-01-14T18:16:46Z
dc.date.available2021-01-14T18:16:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationÇakmak A., Şahin H. (2017). Ortaokula Devam Eden Öğrencilerin Algıladıkları Sosyal Desteğin Okul Tükenmişliğine Etkisinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 16(61), 569-582.en_US
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZNU9UUTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13339
dc.description.abstractAraştırmada, ortaokula devam eden öğrencilerin algıladıkları sosyal desteğin okul tükenmişliğine olan etkisini incelemek ve bazı sosyo-demografik özelliklerin algılanan sosyal destek ve okul tükenmişliği puan ortalamalarında farklılık oluşturup oluşturmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu, Kırıkkale il merkezinde bulunan ortaokulların 5., 6., 7. ve 8. sınıflarına devam eden 393 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada ortaokul öğrencilerinin algılanan sosyal destek düzeylerini belirlemek için Turner, Frankel ve Levin (1983) tarafından geliştirilen ve Türkçe'ye uyarlaması Duyan, Gelbal ve Çalık Var (2013) tarafından yapılan "Sosyal İlişki Unsurları Ölçeği" ile Aypay (2011) tarafından geliştirilen "Ortaöğretim Öğrencileri İçin Okul Tükenmişliği Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyet ve sınıf değişkeni ile Sosyal İlişki Unsurları Ölçeği'nin sadece aile desteği alt boyut puanı açısından; baba eğitim durumu ve aile gelir durumu ile aile destek ve arkadaş desteği alt boyut puanları arasında; baba yaşı ile sadece arkadaş desteği alt boyut puanları arasında anlamlı farklılık görülmektedir. Ayrıca ortaokul öğrencilerinin okul tükenmişlik düzeyleri cinsiyet, sınıf düzeyi, gelir durumu, anne-baba yaşı ile anne-baba eğitim durumuna göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadıren_US
dc.description.abstractIt was aimed on the research to review the effect of social support on the school fatigue of students of secondary schools and to determine on whether some of socio-demographic properties make differency in the point means of social support and school fatigue which are perceived. The research group consists of 393 students which go on 5.,6.,7. and 8. grades of secondary schools in Kırıkkale the province. " The Scale of Social Relation Factors" which was developed by Turner, Frankel and Levin (1983) in order to determine on secondary school students' social support level which is perceived and which was adapted in Turkish by Duyan, Gelbal and Çalık Var (2013) and " The Scale of School Fatigue for Secondary School Students" which was developed by Aypay (2011) have been used in the research. As a result of the research, there are seen significant differencies between sub-dimensions points of father's educational status and the family's income situation with the family support and friend support; between sub-dimensions points of father's age and only friend support in terms of the sub-dimension point of only family support in the Scale of Social Relation Factors with gender and class variances. Moreover, the school fatigue level of secondary school students differ significantly in gender, grades level, income situation, mother-father age and mother-father educational statusen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOrtaokula Devam Eden Öğrencilerin Algıladıkları Sosyal Desteğin Okul Tükenmişliğine Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeTHE REVIEW ON THE EFFECT OF SOCIAL SUPPORT ON THE SCHOOL FATIGUE THAT STUDENTS WHO GO ON SECONDARY SCHOOL PERCEIVE ITen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue61en_US
dc.identifier.startpage3140en_US
dc.identifier.endpage1en_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster