Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkurt, Züleyha
dc.contributor.authorKöse, Esra Karabağ
dc.date.accessioned2021-01-14T18:17:04Z
dc.date.available2021-01-14T18:17:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAkkurt Z., Köse E. K. (2019). Öğrenci Başarısının Okul, Öğretmen ve Aileyle İlgili Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47(47), 1 - 16.en_US
dc.identifier.issn1301-0085
dc.identifier.issn1309-0275
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9779/pauefd.451853
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNU1ERXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13443
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul, öğretmen ve aile ile ilgili değişkenlerin öğrencilerin okul başarısı üzerindeki etkilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmaya Balıkesir merkez ve ilçelerindeki 12 farklı lisede öğrenim gören 698 öğrenci katılmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak, Liselerde Okul Yaşam Kalitesi Ölçeği ve Öğretmen Sınıf Liderliği Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizleri ile yapısal regresyon modelinden yararlanılmıştır. Doğrusal regresyonla oluşturulan modeller, öğrencilerin demografik özelliklerinin ve öğretmen sınıf liderliği algılarının okul başarıları üzerinde etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Buna karşın öğrencilerin okul yaşam kalitesi algılarının okul başarısı üzerindeki etkisi istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Kontrol değişkenlerinin de dâhil edildiği regresyon analizi sonuçları, okul başarısı üzerinde en etkili değişkenin sosyoekonomik düzey olduğunu göstermektedir. Sosyoekonomik düzeyi takip eden en güçlü değişkenler ise okul ve öğretmen sınıf liderliği değişkenleridiren_US
dc.description.abstractThis study aims to compare the effects of school, teacher, and family-related variables on students’ academic performance. The study was designed as a relational screening model and included 698 students from 12 high schools in both the city-center and the surrounding townships of Balıkesir Province, Turkey. The measurement tools utilized in this study were the Quality of Life in High Schools Scale and the Teacher Classroom Leadership Scale. In addition to conducting a correlation and multiple regression analysis, a structural regression model was used to analyze data. The linear regression models reveal that while students’ demographic characteristics and teacher classroom leadership perceptions have a significant impact on students’ academic performance, students’ perceptions of school life quality were found not to be statistically significant. The results of the regression analysis in which control variables were included indicate that families’ socioeconomic level followed by school and teacher classroom leadership have the greatest impact of all variables on students’ academic performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.9779/pauefd.451853en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğrenci Başarısının Okul, Öğretmen ve Aileyle İlgili Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Student Achievement in terms of School, Teacher, and Family-Related Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume47en_US
dc.identifier.issue47en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster