Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorElkatmış, Metin
dc.date.accessioned2021-01-14T18:17:05Z
dc.date.available2021-01-14T18:17:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationElkatmış M.(2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi Ve Alışkanlıkları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1223 - 1240.en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrMU16ZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13446
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının okuma ilgi ve alışkanlıklarını çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma betimsel nitelikte olup ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırmaya Orta Anadolu'da bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 157 öğretmen adayı katılmıştır. Veriler, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, tukey testi ile ki kare testi (?2) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, öğretmen adaylarının okuma ilgisi puanlarının cinsiyet, öğretim türü, mezun olunan okul türü, gelir düzeyi ile babanın eğitim düzeyine göre değişmediği görülürken, anneleri farklı öğrenim düzeylerine sahip katılımcılar arasında anlamlı biçimde farklılaştığı bulunmuşturen_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine pre-service classroom teachers' reading interests and habits with respect to various variables. To this aim, the research was designed in the descriptive pattern using relational screening model. In the research, 157 pre-service classroom teachers from the Faculty of Education of a university in central Anatolia participated. Data were analyzed using independent samples t-test, one-way variance analysis, Tukey test and chi square (?2) test. It was found, at the end of the research, that pre-service teachers' reading interest scores do not differ with respect to the variables of gender, type of education, type of previous educational institution, income level and father's educational background, whereas it was found that these scores significantly differ between participants whose mothers' have different educational backgroundsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi Ve Alışkanlıklarıen_US
dc.title.alternativePre-Service Classroom Teachers' Reading Interests And Habitsen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1223en_US
dc.identifier.endpage1240en_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster