Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYumuş, Asuman
dc.contributor.authorToptas, Veli
dc.date.accessioned2021-01-14T18:17:13Z
dc.date.available2021-01-14T18:17:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationYumuş A., Toptas V. (2011). Bilim ve Sanat Merkezlerinin Amacına Uygun İşleyişinin Değerlendirilmesi∗. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 80 - 88.en_US
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVek9UZ3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13489
dc.description.abstractBu çalışmada Bilim ve Sanat Merkezlerinin amacına uygun işleyişinin burada görev yapan öğretmenler tarafından nasıl değerlendirildiği araştırılmıştır. Araştırma örneklemini Türkiye de bulunan Bilim ve Sanat Merkezleri’nden 43 tanesi oluşturmaktadır. Araştırma tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir ve 374 araştırma ölçeği üzerinden değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Bilim ve Sanat Merkezleri; öğrencilerin bilişsel-duyuşsal gelişimleri ve yaratıcılık gelişimlerinin gerçekleştirilmesi adına öğretmenler tarafından “katılıyorum” seviyesinde değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin görüşleri demografik özelliklerine göre farklılık göstermezken yalnız Bilim ve Sanat Merkezi’ndeki hizmet sürelerine göre farklı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca nicel olarak yapılan araştırmanın nitel olarak desteklenmesi amacıyla öğretmenlerle yapılan görüşmelerde Bilim ve Sanat Merkezleri’ndeki bazı aksaklıklar ve eksikliklerin düzeltilmesi gerekliliği görüşleri ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe Evaluation of Functioning of Science and Art Centers in terms of Relevance of Their Purposes. In this study; Science and Art Centers’ functions and operations evaluated according to the teachers who works in these centers. The sample of the study is 43 different Science and Art Centers in Turkey. The research was carried out with survey model and evaluated over 374 research surveys. According to the results; teachers opinions seem on ‘I agree’ level for Science and Art Centers are cognitive-affective on development of students on behalf of the realization of development and creativity. Although teachers\' views make no differences according to demographic characteristics but there are meaningful differences with their working years at Science and Art Centers. Moreover, in order to support to qualitative research, quantitative interviews have been conducted with teachers about their opinions on the Science and Art Centers and it was seen that some defects and deficiencies in Science and Art Centers, needs to be corrected according to the teachers’ opinions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBilim ve Sanat Merkezlerinin Amacına Uygun İşleyişinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of Functioning of Science and Art Centers in terms of Relevance of Their Purposesen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage80en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster