Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüler, Ayşe
dc.date.accessioned2020-06-25T14:46:21Z
dc.date.available2020-06-25T14:46:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationGüler, A. (2015). A New Practice Based Research Method in Art Education: A/r/tography The Criticism of the Paintings made for Gershwin's Rhapsody in Blue. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6(2), 48 - 73.en_US
dc.identifier.issn1309-6591
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjNU1qQTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1354
dc.description.abstractCanlılığını sanatçıların, araştırmacıların ve eğitimcilerin yaşantılarıyla sürdüren uygulamaya yönelik bir araştırma yöntemi olan a/r/tografi (sanatçı, araştırmacı, öğretmen etkileşimli araştırma yöntemi) bunun yanında bu kişilerin birbirleriyle etkileşimde bulundukları deneyimleri de yorumlayarak yeni yaşantıları yaratıcı yollarla sunmayı sağlar. Bu bilgiler ışığında farklı bir disiplin olan müziği kendi çalışma alanıma aktararak, resimlerimde yeni bir araştırma metodu olan a/r/tografiyi deneyimledim. Bu kapsamda çalışma, hem araştırmacı ve eğitimci hem de sanatçı olarak (a/r/tographer) aynı kişi tarafından gerçekleştirilmiştir. A/r/tografi kişilerin uygulama sürecini yaşadıkları ve sürecin sonunda anlamın ağır bastığı estetik deneyimlerin tanımlandığı bir araştırma yöntemi olması bakımından da önemlidir. Bilginin, kişinin sezgisel olarak işitme duyusunu geliştirme derecesine etkisinin görülmesinin amaçlandığı bu çalışmada, George Gershwinin Rhapsody in Blue adlı eserinin resmi yapılmıştır. Birinci aşamada Gershwini ve eserini hiç tanımadan sadece sezgi ile eseri belli bir disiplinle dinleyerek resimler yapılmış, ikinci aşamada ise Gershwinin hayatı ve eserleri derinlemesine incelendikten sonra dinlenerek aynı eserin uyandırdığı duygular ile tekrar resim yapılmıştır. İkinci aşamada eser hakkında bilgilendikten sonra yapılan resimler kompozisyon, renk ve biçim yönünden ciddi farklılıklar göstermiştir.en_US
dc.description.abstract/r/tography, which is a practice oriented research method living along with the lives of artists, researchers and teachers, enables to present new lives in creative ways by interpreting the experiments these people interacted with each other. In the light of this information I transferred music, which is a different field of study, to my working field and experimented a/r/tography research method on my paintings, which is a new study. In this context the study was conducted by the same person as an a/r/tographer being an artist, researcher and teacher. A/r/tography is also important from the point of view that it is a research method, which defines aesthetic experiences overpowering meaning at the end of the application process that people have gone through. In this study in which observing the effect of knowledge on to what extent ones sense of hearing intuitively could develop was the thing aimed at, George Gershwins composition Rhapsody in Blue was painted. In the first phase without knowing his compositions at all, one of his compositions was painted down with sheer common intuitive merely by just listening to it in a certain discipline. In the second phase however, after examining Gershwins life and his compositions thoroughly, the same compositions, while being listened to at the same time was painted again. In the paintings made in the second phase, there were significant differences from the point of view of compositions, colours and forms.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleA New Practice Based Research Method in Art Education: A/r/tography The Criticism of the Paintings made for Gershwin’s Rhapsody in Blueen_US
dc.title.alternativeSanat Eğitiminde Uygulamaya Dayalı Yeni Bir Araştırma Metodu: A/r/tografi Gershwinin Rhapsody in Blue adlı Eserine Yapılan Resimlerin Eleştirisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage48en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.relation.journalTurkish Online Journal of Qualitative Inquiryen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster