Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKırındı, Talip
dc.contributor.authorDurmuş, Gülsüm
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:19Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKırındı T., Durmuş G. (2019). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1340 - 1375.en_US
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29299/kefad.2019.20.03.010
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNd09UTTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13589
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin alan bilgilerinin teknoloji ile entegrasyonu sonucunda özyeterlik inançlarını incelemektir. Yapılan çalışmada hem nitel hem de nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma basit seçkisiz örnekleme yöntemi kapsamında Kırşehir ilinde görev yapmakta olan 75 fen bilimleri öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel kısmında TPAB öz-yeterlik ölçeği, nitel kısmında ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS programı, nitel verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizi birlikte kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, teknolojik yeniliklerin derse entegre edilmesi ile öğretmenlerin öz yeterlik inançlarının geliştiği gözlenmiştir. Bununla birlikte öğretim teknolojilerinin cinsiyete bağlı olarak değişmediği, fakat TPAB öz yeterlik inançlarının cinsiyete göre erkekler lehine değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Mezun olunan okul türünün öğretim teknolojileri algılarını etkilediği görülmüştür. Fen bilimleri öğretmenlerinin TPAB konusunda bilgi eksikliklerinin (Örn. teknoloji ile pedagojik alan bilginin entegrasyonunda) olduğu belirlenmiştir. Bu eksikliklerin hizmet içi eğitimler ile giderilebileceği düşünülmektedir. Aynı zamanda birçok öğretmenimizin günümüz teknolojisine uyum sağlamada (internet erişimi, alt yapı ve donanım eksikliği, güncelleme eksiklikleri vb.) zorlandıkları tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the self-efficacy beliefs of science teachers as a result of integration of field knowledge with technology. Both qualitative and quantitative research methods were utilized in the study. The research was carried out with 75 science teachers working in Kırşehir within the scope of simple random sampling method. Technological Pedagogical Field Knowledge (TPFK) self-efficacy scale was used in the quantitative part of the study, while semi-structured interview form was used in the qualitative part. SPSS program was used in the analysis of quantitative data, while descriptive and content analyses were both used in the analysis of qualitative data. As a result of the research, it was observed that teachers' self-efficacy beliefs are developed by integrating technological innovations into the course. At the same time, it was concluded that instructional technologies do not change depending on gender, but TPFK self-efficacy beliefs change in favour of men. It was observed that the type of school graduated affects the perception of instructional technologies. It was determined that science teachers lack knowledge about TPFK (e.g. in the integration of technology and pedagogical field knowledge). It is thought that these deficiencies can be solved by in-service trainings. At the same time, it was found that many teachers had difficulty in adapting to today's technology (internet access, lack of infrastructure and hardware, lack of updates, etc.).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.29299/kefad.2019.20.03.010en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleFen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Technological Pedagogical Field Knowledge of Science Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1340en_US
dc.identifier.endpage1375en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster