Gülhane Askeri Tıp Fakültesi Öğrencilerini Hekimlik Mesleğine Motive Eden Faktörler
Künye
Karadağ, M., Teke, A., Abuhanoğlu, H., Işık, O. (2014). Gülhane Askeri Tıp Fakültesi Öğrencilerini Hekimlik Mesleğine Motive Eden Faktörler. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 13(2), 115 - 124.Özet
AMAÇ: Bu çalışma, Gülhane Askeri Tıp Fakültesi (GATF) öğrencilerini hekimlik mesleğine motive eden faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. YÖNTEM: Araştırmanın evrenini, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Gülhane Askeri Tıp Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Öğrencilere dağıtılan 700 anketten 548'i geri dönmüştür. Verilerin analizinde, Yapısal Eşitlik Modeli (YEM), doğrulayıcı faktör analizi, tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, iki ortalama arasındaki farkın önemliliğinin kontrolü testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. BULGULAR: Öğrencileri hekimlik mesleğine motive eden faktörler arasında birincil faktörün "Öğrenme Motivasyonu", ikincil faktörün ise "İçsel Motivasyon"'olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin sınıfları ve Gülhane Askeri Tıp Fakültesini tercih durumları ile motivasyon faktörleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Birinci sınıf öğrencilerinin, "Genel Motivasyon", "Öğrenme Motivasyonu" ve "Olumsuz Motivasyon" ortalamalarının ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerine göre; Gülhane Askeri Tıp Fakültesini kendi tercih eden öğrencilerin "İçsel Motivasyon" ortalamasının ise kendi tercih etmeyenlere göre daha yüksek olduğu anlaşılmıştır. SONUÇ: Askeri Tıp Fakültesi öğrencilerinin tıp eğitimden beklentileri konusundaki görüşleri alınmalı, eğitimde ilgi çekici materyaller kullanılmalı, farklı sınıflar arasından oluşturulacak çalışma grupları ile tıp eğitimine ve hekimlik mesleğine ilişkin ilgileri ve isteklilikleri artırılmalıdır. AIM: This study was conducted to determine factors that motivate Gulhane Military Medical Faculty (GATA) students towards the profession of medicine. METHOD: The population of the study consisted of students studying at the Gulhane Military Medical Faculty in the 2012-2013 academic year. A total of 700 questionnaires were delivered, and 548 were returned. Structural equation modeling (SEM), confirmatory factor analysis, descriptive statistical methods, the significance control test between compared means, and ANOVA test were used for statistical analysis. RESULTS: It was observed that "Learning Motivation" was the primary factor, followed by "Intrinsic Motivation" as the secondary factor motivating the students. There was a statistically significant difference between the students' years of education and selecting Gulhane Military Medical Faculty (following the Student Selection and Placement Exam administered in Turkey), and the motivational factors. General Motivation, Learning Motivation, and Negative Motivation mean scores of first-year students were higher than the average scores of second- and third-year students. Students who voluntarily chose the Gulhane Military Medical Faculty had higher mean Intrinsic Motivation scores than the others. CONCLUSION: It should be asked students' expectations from medical education, using appealing materials, increasing their interest and willingness in pursuing a medical education and the profession of medicine by forming study groups among students in different years of education.
Kaynak
TSK Koruyucu Hekimlik BülteniCilt
13Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeE5UZzRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/1361