Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorElkatmış, Metin
dc.contributor.authorToptaş, Veli
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:21Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationElkatmış M., Toptaş V. (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokratik Tutumlarının İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 128 - 144.en_US
dc.identifier.issn1305-2020
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFMU5ERTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13613
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı sınıf öğretmeni adaylarının demokratik tutumlarının farklı değişkenler açısından test edilmesidir. Araştırmada Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 157 öğretmen adayı örneklem grubuna alınmıştır. Veri toplamak için Gözütok tarafından geliştirilen "Demokratik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçekler aracılığıyla elde edilen veriler, ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonunda sınıf öğretmeni adaylarının demokratik tutum düzeylerinin cinsiyete, öğretim türüne, mezun olunan lise türüne, ebeveyn eğitim durumu ile aile gelir düzeyi açısından istatiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe current study aims at exploring the democracy attitudes of prospective classroom teachers in various dimensions. The participants of the study were 157 prospective teachers attending primary education department of a state university in central Anatolia. The data, gathered via an attitude scale of democracy developed by Gözütok, were analyzed and interpreted through descriptives, t-test and one-way Anova technique. The results revealed that the attitudes of prospective classroom teachers do not vary according to gender, instructional type, type of high school, parent educational background, and household income level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Demokratik Tutumlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExploration Of Prospective Classroom Teachers' Democratic Attitudesen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage128en_US
dc.identifier.endpage144en_US
dc.relation.journalYüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster