Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEren, Tamer
dc.contributor.authorGüner, Ertan
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:26Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:26Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1300-1884
dc.identifier.issn1304-4915
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TmpjME5EUTA
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13668
dc.description.abstractÇizelgeleme problemleri ile ilgili yapılan çalışmalarda genellikle işlerin hazırlık zamanları ya ihmal edilmiş ya da işlem zamanına dahil edilerek çözüm yaklaşımları geliştirilmiştir. Ancak bazı üretim sistemlerinde hazırlık zamanları ihmal edilmeyecek kadar önemli olabileceği gibi işlem zamanlarını da hazırlık zamanlarından ayrı düşünmek gerekebilir. Üretim sistemlerinde işler genellikle otomatik makine işlemlerine göre yapıldığı için işlem zamanları işlem sırasına göre bir değişiklik göstermemektedir. Fakat hazırlık zamanları söz konusu olduğunda insan faktörü devreye girdiği için hazırlık işlemlerinin sık sık tekrarlanmasıyla hazırlık zamanlarında gittikçe bir azalma olmaktadır. Bu olgu çizelgeleme literatüründe öğrenme etkisi olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada iki-makineli akış tipi çizelgeleme problemi, hazırlık zamanlarının öğrenme etkili olduğu durum için incelenecektir. Çizelgeleme literatüründe oldukça önemli yer tutan toplam tamamlanma zamanı performans ölçütü olarak ele alınmıştır. Problem için bir matematiksel programlama yaklaşımı geliştirilerek farklı hazırlık zaman aralıkları ve öğrenme etkilerine göre sonuçlar karşılaştırılmıştır. Ayrıca büyük boyutlu problemler için sezgisel yaklaşımlar da geliştirilerek deneysel sonuçlar gösterilmiştir.en_US
dc.description.abstractRelevant to recent scheduling studies, setup times of jobs have generally been either neglected or considered in processing times. But, in some production systems the setup times may be so large that it can not be neglected but should be considered separately from processing times. In production systems, since jobs are generally processed on automated machines, job processing times are independent of the sequence of jobs. When the setup times are taken into account, there will be a gradual decline in their magnitudes due to the repetition of setup procedures by human operators. This phenomenon is known as the learning effect in scheduling analysis. In this study, a two-machine flow-shop scheduling problem with learning effect setup times is considered. A mathematical programming model is developed for the problem and according to different setup time ranges and learning effects, computational results are compared. Additionally, heuristic approaches are presented and experimental results are given for large size problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleHazırlık zamanlarının öğrenme etkili olduğu durumda bir akış tipi çizelgeleme problemien_US
dc.title.alternativeSetup times with a learning effect in flowshop scheduling problemen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage353en_US
dc.identifier.endpage361en_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster