Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Nilgün
dc.contributor.authorAydın, Abdullah
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:34Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAYDIN N., AYDIN A. (2019). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Laboratuvarında Kullanılan Deney Türlerinin Motivasyon ve Kavramalarına Etkisiyle İlgili Görüşleri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 7(1), 99 - 113.en_US
dc.identifier.issn2148-2160
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZeE16SXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13744
dc.description.abstractFen deneyleri, yapılış şekillerine, amaçlarına ve yapılış zamanına göre üç başlık altında toplanabilir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji laboratuvarı derslerinde kullanılan deney türlerinin motivasyonlarını ve kavramalarını nasıl etkilediğiyle ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla araştırmada olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 2.sınıfta öğrenim gören 52 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin elde edilmesinde 4 tane açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bulgulara göre çalışma grubundaki öğretmen adaylarının %48,08’i, yapılış şekline göre hem gösteri hem de grup deneylerinin, %17,3’ü tamamen grup deneylerinin, %28,8’i tamamen gösteri deneylerinin, %5,7’si de bireysel deney yapılması yönünde görüş bildirmişlerdir. Öğretmen adaylarının %59,6’sının yapılış amacına göre kapalı uçlu deneyleri, %19,23’ünün açık uçlu deneyleri, %17,3’ünün hem kapalı uçlu hem de açık uçlu deney türünü %3,8’inin de hipotez test etme deneyini tercih ettikleri görülmüştür. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının farklı deney yapma türlerini tercih ettikleri ve bu tercihleri doğrultusunda deneyler yapıldığında motivasyon ve kavramalarının daha olumlu etkileneceği yönünde görüş bildirdikleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractScience experiments can be grouped under three headings according to the types of experiment, the purpose of experiment and the experiment time. The aim of this study is to determine the opinions of the candidates of the classroom teachers about the effects on their motivation and comprehension of the experiment types used in the science and technology laboratory courses. For this purpose, standardized open-ended interview technique was used. The sample of the study consisted of 52 pre-service teachers in a state university, Faculty of Education, Department of Primary School Teaching in the spring semester of 2017-2018 academic year. Standard interview form consisting of 4 open-ended questions was used to obtain data. According to the results of the study, it is thought that the use of different types of experiments in the lessons has contributed to the development, motivation and understanding of teacher candidates.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Laboratuvarında Kullanılan Deney Türlerinin Motivasyon ve Kavramalarına Etkisiyle İlgili Görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe Opinions of Pre-service Primary School Teachers about the Effect on Their Motivation and Comprehension of the Experiment Types Used in Science and Technology Laboratoryen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.identifier.endpage113en_US
dc.relation.journalFen Bilimleri Öğretimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster