Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüler, Yunus Bahadır
dc.contributor.authorAyan, Sinan
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:36Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZME1EazVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13762
dc.description.abstractGerçekleştirilen bu araştırma ile özellikle spor mallarına yönelik talebin değişimi ve yönü incelenmeye çalışılarak, bu malları sunan firmaların etkinlik ve verimlilik için oluşturması gereken pazarlama karması kararları ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada birincil elde veri toplama yöntemi olarak 1013 öğrenciye yüz yüze anket uygulanmış ve veriler bilgisayar destekli istatistik programında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, spor mallarının kullanımında ve tercihlerinin açıklanmasında sekiz alt boyut ortaya çıkmıştır. Bunlar; somut özellikler, orijinal corner mağazalar, moda ve estetik değişkenler, outlet mağazacılık ve elektronik ortam, marka bağlılığı ve sadakati, departmanlı aracı mağazalar, tanıtım ve tutundurma ve son olarak fiyat kalite karşılaştırmasıdır. Araştırma sonuçlarına göre oluşturulacak spor mallarına ilişkin pazarlama karma kararlarının firmaların daha etkin ve verimli şekilde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmesine ve tüketicilerin ihtiyaçlarının daha iyi karşılanmasına katkı sağlayacağı öngörülmektediren_US
dc.description.abstractIn this study, demand change and direction for especially sports goods have been examined and marketing mix decisions necessary for fertility and efficiency have been revealed for the firms that present these goods. In the study, a questionnaire was applied to 1013 students and the data was analysed in a computer based statistic program. According to the results of the research, eight sub-dimensions rose for the usage of sports goods and their preferences. These dimensions are concrete characteristics, original (corner) markets, fashion and aesthetic variables, outlet marketing and electronic media, brand loyalty, mediator stores with department, promotion and price-quality comparison. It has been proposed that marketing mix decisions for the sports goods made according to the research results will contribute to fertile and active marketing activities and meet the needs of the consumers wellen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleSpor Ürünleri Piyasasında Aktif Pazarlama Karması Bileşenlerinin Tespitine Yönelik Müşteri Tercihleri Araştırmasıen_US
dc.title.alternativeTHE RESEARCH of CONSUMERS’ PREFERENCES for DETERMINING the ACTIVE MARKETING MIX in the MARKET of SPORTS GOODSen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage44en_US
dc.identifier.endpage61en_US
dc.relation.journalGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster