Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTosunoğlu, Mesiha
dc.contributor.authorAköz, Yasemin
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:45Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:45Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationBu makale açık erişimli değildir.en_US
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RJM09EazU
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13828
dc.description.abstractİlk okuma yazma eğitimi, çocuğun tüm yaşamını etkileyecek olan önemli bir süreçtir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilk okuma-yazma öğretiminde başarıyı etkileyen faktörlerin neler olduğunu belirlemek ve başarıya olumsuz yönde etki eden faktörlere yönelik öneriler sunmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Kırıkkale il merkezinde görev yapmakta olan ve tesadüfi olarak seçilen 25 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Araştırmacıların hazırladığı görüşme formunda iki soru bulunmaktadır:l-İlk okuma yazma öğretiminde başarıyı etkileyen faktörler nelerdir? 2-İlk okuma yazma öğretimiyle ilgili öğrenci başarısını artıracak önerileriniz nelerdir? Öğretmenlerle yüz yüze yapılan görüşmeler sesli ve yazılı olarak kayda geçirilmiş, elde edilen nitel veriler sayısallaştırılarak yüzde ve frekans olarak ifade edilmiştir. Araştırma bulgularına göre ilk okuma yazma öğretiminde başarıyı etkileyen faktörler genel olarak aile, okuma yazma yöntem ve teknikleri, öğretmen ve öğrenci özellikleri, ders kitapları ve okulun özellikleridir.en_US
dc.description.abstractFirst reading and reading teaching are crucial process which will affect the whole life of a child. The aim of this study was to determine which factors affect the success of first reading and reading teaching according to the views of primary school teachers and to make new suggestions for the issue. The research group of this study involved 25 primary school teachers working in the central primary schools of Kirikkale city and who were selected randomly. In the research semi-structured interview technique was used. The interview form contained 2 questions; 1- What are the factors affecting the success of elementary level literacy teaching? 2- What are your suggestions for improving the success of first reading and reading teaching? The face to face interviews with the teachers were recorded and the qualitative data gained was transformed into digital data and shown as percentage and frequency. According to the findings of the study, the factors affecting the success of first reading and reading teaching in general were family, the reading and writing methods and techniques, teacher and student features, course books and the features of the school.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilk okuma yazma öğretiminde başarıyı etkileyen faktörleren_US
dc.title.alternativeThe factors affecting the success of first reading and reading teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue183en_US
dc.identifier.startpage68en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster