Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDurukan, Tülin
dc.contributor.authorElibol, Halil
dc.contributor.authorÖzhavzalı, Müzeyyen
dc.date.accessioned2020-06-25T14:46:33Z
dc.date.available2020-06-25T14:46:33Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationDurukan, T., Elibol, H., Özhavzalı, M. (2005). Kredi Kartlarındaki Taksit Uygulamasının Tüketicinin Harcama Alışkanlıkları Üzerindeki Etkisini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(13), 143 - 153.en_US
dc.identifier.issn1302-1796
dc.identifier.issn2667-4750
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRrek5UTXo=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1414
dc.description.abstractModern bir ödeme aracı olan kredi kartları, günümüzün yoğun rekabet ortamında gerek üreticiler ve gerekse satıcılar açısından pazarda varolmanın ve güçlü kalmanın önemli unsurlarından biri haline gelmiştir. Plastik para olarak da adlandırılan kredi kartları tüketici açısından ise prestij, kısa vadeli nakit kredi, para taşıma gereksizliği, taksitli alış-veriş imkanı ve geç ödeme avantajından yararlanma v.b. özellikler içermektedir. Son dönemlerde kredi kartında taksit uygulamasının giderek yaygınlaşması, daralan ekonomiye canlılık kazandırmak, mal ve hizmet satışlarını artırmak amacıyla satıcıların seçtiği yöntemlerden yalnızca bir tanesidir. Bu makalede kredi kartlarındaki taksit uygulamasının tüketicilerin harcama alışkanlıkları üzerindeki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractCredit cards, as modern payment instruments, have become one of the most important elements for both producers and salespersons in terms of market survival and being powerful in this competitive environment today. Credit cards, also called plastic money, have different characteristics, such as consumers' prestige, for short-term cash credit, unnecessary cash keeping, and installment payment shopping and late payment possibilities etc.. Recently, wide spread use of credit cards is only one of the methods of payment chosen by salespersons in order to bring activity to narrowed markets and to increase the sales of goods and service. In this article, the effects of the installment payment application of credit cards on consumers' spending habits were tried to be measured.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKredi Kartlarındaki Taksit Uygulamasının Tüketicinin Harcama Alışkanlıkları Üzerindeki Etkisini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue13en_US
dc.identifier.startpage143en_US
dc.identifier.endpage153en_US
dc.relation.journalSelçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster