Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKokoç, Melda
dc.contributor.authorErsöz, Süleyman
dc.date.accessioned2021-01-14T18:22:24Z
dc.date.available2021-01-14T18:22:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1300-3410
dc.identifier.issn2667-7539
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNE5EQTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14188
dc.description.abstractUnder 21st century conditions, engineering education should focus not only on professional skills such as design, manufacture, and maintenance but also on soft skills, which play an important role in supporting career advancements, such as communication, interpersonal relations and teamwork. In other words, it is an obligation for engineers to be competent in their own discipline. In addition to its own discipline, it will be a plus to be able to work with individuals from other disciplines and to exchange information seamlessly in the work environment. In this context, graduation as a T-shaped engineer with sensitive skills that will enable this acquisition will be prominent in career planning. The aim of this study is to introduce the T-shaped term that is not yet widespread in Turkey and to investigate soft skills forming the horizontal component of the T-shaped engineer. In line with the purpose of the research, studies on the soft skills that engineers must acquire, the program outcomes determined by the accreditation boards and job ads are analyzed. In addition to the determination of soft skills, suggestions compiled from the literature are presented for higher education institutions to train their students as T-shaped engineers.en_US
dc.description.abstract21. yüzyıl koşullarında mühendislik eğitiminde sadece tasarım, üretim ve bakım gibi profesyonel becerilere değil, aynı zamanda iletişim, kişiler arası ilişkiler ve ekip çalışması gibi kariyer ilerlemesini desteklemede önemli rol oynayan hassas becerilere de odaklanılması gerekmektedir. Diğer bir ifadeyle mühendislerin kendi disiplininde yetkin olması bir mecburiyettir. Kendi disiplininin yanı sıra diğer disiplinlerden gelen bireylerle çalışabilme ve çalışma ortamında sorunsuz bir şekilde bilgi alışverişinde bulunabilmesi artı değer olacaktır. Bu çerçevede bu kazanıma imkân sunacak hassas beceriler ile T-tipi mühendis olarak mezun olması kariyer planlamasında öne çıkacaktır. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de henüz yaygın olmayan T-tipi mühendis kavramının tanıtılması ve T-tipi mühendis kavramının yatay bileşenini oluşturan hassas becerilerin araştırılmasıdır. Araştırmanın amacı doğrultusunda mühendislerin sahip olması gereken hassas becerilere ilişkin literatürdeki çalışmalar, iş ilanları ve mühendislik programlarını akredite eden kuruluşların belirlemiş olduğu program çıktıları analiz edilmiştir. Hassas becerilerin belirlenmesine ek olarak yükseköğretim kurumlarının öğrencilerini T-tipi mühendis olarak yetiştirebilmesi için literatürden derlenen öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleT-SHAPED ENGINEER: HORIZONTAL COMPONENT COMPRISING OF SOFT SKILLSen_US
dc.title.alternativeT-TİPİ MÜHENDİS: HASSAS BECERİLERDEN OLUŞAN YATAY BİLEŞENen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage180en_US
dc.identifier.endpage197en_US
dc.relation.journalEndüstri Mühendisliğien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster