Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEren, Tamer
dc.contributor.authorGüner, Ertan
dc.date.accessioned2021-01-14T18:22:24Z
dc.date.available2021-01-14T18:22:24Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn1302-0056
dc.identifier.issn1308-2051
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVeU5UQTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14189
dc.description.abstractÜretim ortamlarında aynı işlemlerin devamlı olarak yapılması sonucunda işlem süreci gelişme gösterir. Gelişme gösteren bir iş, çizelgelemede ne kadar arkaya atılırsa, üretim zamanı o kadar kısalır. Bu olgu literatürde öğrenme etkisi olarak bilinir. Öğrenme etkisi, yöneylem araştırmasının çok farklı alanlarında uygulanmıştır. Çizelgeleme problemlerinde ise son zamanlarda yapılan çalışmalar dikkat çekmektedir. Bu çalışmada serbest bırakma ve işlem zamanlarının işe-bağımlı öğrenme etkili olması durumunda toplam akış zamanını enküçüklemek için bir matematiksel model önerilmektedir. Model, örnek problem setinde çözülmüş ve sonuçlar değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİşe-bağımlı öğrenme etkili çizelgeleme problemlerin çözümü için bir matematiksel modelen_US
dc.typeotheren_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue3-4en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.relation.journalTechnologyen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster