Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAyan, Sinan
dc.contributor.authorAcar, Özlem Özel
dc.date.accessioned2021-01-16T18:54:50Z
dc.date.available2021-01-16T18:54:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14282
dc.descriptionYÖK Tez ID: 508360en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Ortaöğretim düzeyinde Beden Eğitimi dersinde çeşitli branşların kazanımlarının akıllı tahta etkinlikleri ile öğretim sürecinde öğrencilerin Beden Eğitimi dersine yönelik tutumlarının etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Yozgat İlinde 4 devlet okulu ve 1 özel okuldaki farklı sınıflarda okuyan toplam 986 öğrenci oluşturmaktadır. Pilot ilde yapılan uygulamada rastgele seçilen örneklem grubuna ilk etapta Test 1 uygulanmış ve kitlenin genel eğilimi yoklanmıştır. Yine aynı öğrenci grubuna ders içerikleri akıllı tahta kullanılarak, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alan yöntem ve tekniklerle işlenmiştir. Araştırmanın uygulama basamağı sonrasına öğrencilere Test 2 uygulanmıştır. Araştırmanın uygulama aşaması 2016 – 2017 eğitim – öğretim yılının ikinci döneminde, Nisan ve Mayıs aylarında 5 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın değerlendirmesi aşamasında SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen anket bilgileri uygun bir şekilde sayısallaştırılarak bilgisayar ortamına girilmiş, likert tipi sorular için kodlama "1.Kesinlikle Katılmıyorum", "2.Katılmıyorum", "3.Kararsızım", "4.Katılıyorum", "5.Tamamen Katılıyorum" biçiminde yapılmıştır. Araştırma sonucunda, beden eğitimi dersinde akıllı tahta kullanılarak, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alan yöntem ve tekniklerle derslerin anlatılması bir fark oluşturmuştur. Akıllı tahta kullanılarak derslerin işlenmesi sonucunda, öğrencilerinin uygulama öncesine göre akıllı tahtaya yönelik tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca öğrenciler ile yapılan görüşmelerde akıllı tahta kullanımına yönelik daha kapsamlı görüşler elde edilmiştir. Bu çalışma akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısı ve beden eğitimi dersine yönelik tutumu üzerine etkilerini ortaya çıkarması açısından derslerinde akıllı tahta kullanmak isteyen beden eğitimi öğretmenlerine ve alanda çalışmak isteyen alan eğitimcilerine fikir verme potansiyeline sahiptir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is; The purpose of this study is to investigate the effects of attitudes of the students towards the Physical Education course in intelligent wooden activities and teaching process of the achievements of various branches in the Physical Education course at the secondary education level. "One-group pretest-posttest design" is used in this research. The focus group of the research consists of 986 students in different classrooms of 4 public schools and 1 private school in the province of Yozgat. According to one-group pretest-posttest model, Test 1 is conducted to 986 students in random classrooms before using the smart board. Then the same group participated in lessons in which lesson contents are taught using the smart board in a constructivist teaching approach. Test 2 is conducted to the students after the application step of the study. Application step of the study is performed during the second semester of the 2016 - 2017 academic year, for 5 weeks in April and May. Evaluation of the study is made with SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences) software. The questionnaire data obtained in the research are digitized and entered in the computer environment. Coding for Likert-type questions is made in the form of "1. I Strongly Disagree, 2. I Disagree, 3. I Neither Agree nor Disagree, 4. I Agree, 5. I Strongly Agree". The results of the study reveal that constructivist teaching approach by using smart board constitutes a difference in physical education lessons. As a result of the processing of the lectures using the smart board, statistically significant differences are found in the attitudes of the students towards the smart board before application. Moreover, detailed views are obtained by making interview on smart board usage with students. This study has the potential to give ideas to physical education teachers who want to use a smart board in their lessons and field trainers who want to work in the field as it reveals effects of smart board use on student achievement and attitude towards physical education lesson.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectErdoğan, Recep Tayyipen_US
dc.subjectErdoğan, Recep Tayyip ; Karizmatik liderliken_US
dc.subjectCharismatic leadership ; Liderleren_US
dc.subjectLeaders ; Liderliken_US
dc.subjectLeadership ; Siyasi liderliken_US
dc.subjectPolitical leadershipen_US
dc.titleAkıllı tahta kullanımının lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine olan tutumuna etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of using smart board on the attitude of high school students in physical education and sports lessonen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster