Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBilican, Kader
dc.contributor.authorKarasu, Sümeyye
dc.date.accessioned2021-01-16T18:54:51Z
dc.date.available2021-01-16T18:54:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14293
dc.descriptionYÖK Tez ID: 616917en_US
dc.description.abstractBu çalışma profesyonel öğrenme topluluklarının sınıf öğretmenlerinin araştırma sorgulama doğası hakkında görüş ve uygulamalarına nasıl katkı sağladığını inceleme amacı ile oluşturulmuştur. Çalışmada Kırıkkale'de bir devlet ilkokulunda görev yapmakta olan beş sınıf öğretmeninden (Dört kadın, bir erkek) veri toplanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan durum çalışmasına uygun olarak bu araştırmada gözlem, görüşme, yazılı dokümanlar ve ders uygulamaları video kayıtları aracılığıyla veriler toplanmıştır. Öğretmenlerin araştırma sorgulamanın doğasına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla "Bilimsel Sorgulama Hakkında Görüş Anketi" uygulanmıştır. Profesyonel öğrenme topluluğu, beş hafta süren araştırma sorgulamaya dayalı öğretim içeriğinin vurgulandığı çalıştay, araştırma sorgulama uygulamalarına okul ortamında verilen geri-dönüt, öğretmenlerin kendi içinde yansıtma ve araştırma sorgulamaya dair uygulama deneyimlerini paylaştıkları ve birbirlerine geri dönüt verdikleri yaşantı tecrübeleri ile oluşturulmuştur. Profesyonel öğrenme topluluğunda yer alma sonucunda, öğretmenlerin araştırma sorgulamanın doğasına yönelik görüşlerini geliştirdikleri gözlemlenmiştir. Öğretmenlerin araştırma sorgulama uygulamaları incelendiğinde ise, öğretmenlerin ders planları ve ders anlatımında öğrencileri sorgulamaya teşvik eden bir tutum sergilediği, bilimsel süreç becerilerini açıkça ve planlı bir şekilde derslerine bütünleştirmeye çalıştıkları, daha öğrenci merkezli ve sorgulamaya dayalı deney ve etkinlikler içerecek şekilde öğretimlerini geliştirdikleri görülmüştür. Çalışma sonuçları, profesyonel öğrenme topluluğunun bir mesleki gelişim aracı olarak, öğretmenlerin araştırma sorgulamaya dair uygulamalarını geliştirebileceğini göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Araştırma sorgulama doğası görüşleri, Araştırma sorgulama uygulamaları, Sınıf öğretmenleri, Profesyonel öğrenme topluluğuen_US
dc.description.abstractThe study aimed to explore development of communities of practice to improve in-service primary teachers' views of scientific inquiry and their scientific inquiry praxis. The study was a case study with five participants (1M, 4 F). Data was collected by means of open-ended questionnaire, follow up interviews, videotapes, reflection papers and field notes. To detect improvement in views of scientific inquiry, we used the views about scientific inquiry questionnaire. Then the community of practice was fostered by means of intensive workshops related to scientific inquiry, on-site classroom support, feedback and reflection opportunities. To track improvements in inquiry-based teaching, we used videotapes of classroom teaching, follow up interviews, lesson plans and filed notes. Data analysis revealed that, all of the primary teachers' showed improvements in their nature of scientific inquiry views. Regarding of their competency of designing and implementing inquiry-based lessons, we detected more capability related to inquiry based teaching. That is, in their lesson plans and teaching, we noted integration of science process skills, inquiry-based experiments and more student-centered teaching approach. The findings of the study implied that, communities of practice as a means of professional development could contribute to teacher's nature of scientific inquiry views and their inquiry-based practice. Keywords: Nature of scientific inquiry, Primary teachers, İnquiry based teaching, Communities of practiceen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dair uygulamalarının geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of primary teachers' inquiry implementationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage122en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster