Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorToptaş, Veli
dc.contributor.authorDüşünsel, Ceren Meral
dc.date.accessioned2021-01-16T18:54:51Z
dc.date.available2021-01-16T18:54:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14295
dc.descriptionYÖK Tez ID: 542676en_US
dc.description.abstractBu araştırmada sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde çoklu temsilleri kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada matematiksel bilginin temsil edilmesinde Lesh, Post ve Behr'in (1987) önermiş olduğu beş gösterim/temsil ve temsiller arası transferlerin (resimler, semboller, konuşma dili, manipülatif modeller, gerçek dünya durumları)öğretmenler tarafından kullanılmasının incelenmesi planlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan temel nitel araştırma kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Kırıkkale ilindeki gönüllülük esasına göre seçilen devlet ilkokulunda görev yapmakta olan 10 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmanın uygulanması 2017-2018 öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Veri toplamada elde edilen bulgular içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin matematik dersi kapsamında çoklu temsillerin kullanılmasına ilişkin görüşleri ile ilgili olarak araştırmanın tema ve alt temalarını içeren sonuçlar, tartışma, öneriler verilmiştir. Araştırmada genel olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Öğretmenlerin,Lesh, Post ve Behr'in (1987) önermiş olduğu beş gösterim/temsil ve temsiller arası transferleri (resimler, semboller, konuşma dili, manipülatif modeller, gerçek dünya durumları) matematiksel bir bilginin temsil edilmesinde geçerli, öğrenciler için gerekli ve faydalı buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin, çoklu temsiller yolu ile öğrencilerin matematiğe karşı olumlu tutumlar geliştirdiklerini, ezberden uzaklaştıklarını, kalıcı ve kavramsal öğrenmeyi gerçekleştirebildiklerini ifade ettikleri; kendilerinin de bu yöntemler vasıtasıyla farklı zekâ ve öğrenme türlerine sahip öğrencilere hitap edebildiklerini, somutlaştırmayı gerçekleştirebildiklerini, kavram yanılgılarını önleyebildiklerini belirttikleri sonucuna ulaşılmıştır. Görüşme sorularına verdikleri cevaplar doğrultusunda öğretmenlerin matematiksel bilginin temsil edilmesinde kullanıldıkları somut nesnelerin (manipülatif modeller) çoğunlukla, geometrik cisimlerin öğretimi ile ilgili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmaya katılan öğretmenlerle bir diğer temsil yöntemi olan semboller hakkında yapılan görüşmeden elde edilen bulgularda ise öğretmenlerin, sembollerin öğrencilere soyut gelmesi sebebiyle öğreniminin zor olduğunu, öğrenciler tarafından çabucak unutulduğunu ifade ettikleri, bu durumu ortadan kaldırmak için de sembolleri somutlaştırmaya gayret ettikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmenlerin matematiksel bilginin temsil edilmesinde en sıkkonuşma dilini kullandıkları, öte yandan matematiksel bir bilginin gerçek hayat durumlarıyla temsil edilmesi konusunda, öğrenme ortamında bu yönteme başvurduklarını belirten öğretmenlerden görüşme esnasında alınan örneklerde öğretmenlerin seçmiş olduğu gerçek hayat durumlarının sınırlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin cinsiyetleri ile matematik dersi kapsamındaki çoklu temsiller ve temsiller arası transferler hakkındaki görüşleri arasında anlamlı bir farklılığa ulaşılmamıştır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda konuyla ilgili olarak şu önerilere gidilebilir:Elde edilen bulguların, pratik geçerliliklerinin test edilmesi adına öğretmenlerin öğretim ortamında çoklu temsilleri ve temsiller arası transferleri kullanma eğilimleri gözlemlenebilir ve bu kapsamda, öğrencilerin matematik dersi kapsamında kullandıkları dokümanlar incelenebilir. Matematik dersi kapsamında çoklu temsillerin kullanılması ve öğrencilerin sahip olduğu öğrenme stilleri arasındaki ilişki incelenebilir. Matematik dersi kapsamında çoklu temsillerin kullanılması ve Gardner!in çoklu zeka kuramı arasındaki ilişki incelenebilir. Anahtar Kelimeler:matematik öğretimi, çoklu temsil ve temsiller arası transferler, sınıf öğretmeni, yapılandırmacı yaklaşımen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to prepare the opinions of the classroom teachers about the use of multiple representations in mathematics lesson. Lesh, Post and Behr'in (1987) found a mathematical knowledge in the region was represented. / 1987 and inter-transfer between transfers (pictures, symbols, speech language, manipulative models, real-world situations) In the study, qualitative research which is one of the qualitative research methods is used. The study group of the study consisted of 10 classroom teachers working in the state elementary school in Kırıkkale province on a voluntary basis. The study was carried out in 2017-2018 academic year. The data of the study was obtained by a semi-structured interview form prepared by the researcher. The data obtained in data collection were analyzed by content analysis method. Conclusions, discussions and suggestions including the themes and sub-themes of the research related to the opinions of the class teachers about the use of multiple representations within the scope of mathematics course are given. In general, the following conclusions were found in the study: Five representations / representations and representations between teachers (Lesh, Post and Behr (1987) suggested that the mathematical knowledge is represented in the representations (pictograms, symbols, speech language, manipulative models, real world situations). It was found that they found it necessary and useful for students. In addition, they stated that the teachers expressed positive attitudes towards mathematics by means of multiple representations, that they were able to realize permanent and conceptual learning. It is concluded that they can address the students who have different types of intelligence and learning through these methods and that they can realize the concretization and prevent misconceptions. According to the answers to the interview questions, it was concluded that the concrete objects (manipulative models) used in the representation of mathematical knowledge are mostly related to the teaching of geometrical objects. In the findings obtained from the interview with the teachers participating in the study, which is another representation method, it was found that the teachers stated that the symbols were difficult to learn due to the abstract appearance of the students, that they were quickly forgotten by the students and that they tried to embody the symbols in order to eliminate this situation. It was concluded that teachers used the most frequently spoken language in the representation of mathematical knowledge, but on the other hand, it was concluded that the real life situations chosen by the teachers in the examples taken from the teachers during the interview were limited. In addition, there was no significant difference between the gender of the class teachers and their opinions about multiple representations within mathematics course and inter-delegate transfers. Based on the results achieved, the following suggestions can be made regarding the subject: In order to test the practical validity of the findings, the tendencies of the teachers to use multiple representations and inter-transferal transfers in the teaching environment can be observed and the documents used by the students in the scope of mathematics course can be examined. The relationship between the use of multiple representations and learning styles of students can be examined within the scope of Mathematics course. The relationship between multiple representations and Gardners theory of multiple intelligences can be examined in the mathematics course. Keywords: mathematics teaching, multiple representations and inter-delegate transfers, classroom teacher, constructivist approachen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin matematik dersinde çoklu temsilleri kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation qf classroom teachers views qn use qf multiple representations i·n the mathematics courseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster