Bilgisayar destekli 5E öğrenme halkası modelinin öğrenci başarısı üzerine etkisi
Özet
Bu çalışmada Fen ve Teknoloji dersi Işık ünitesinde, bilgisayar destekli 5E öğrenme halkası modelinin öğrenci başarısı üzerine etkisi incelenmiştir. Ayrıca araştırma kapsamına alınan öğrencilerin uygulamaya ilişkin düşünceleri belirlenmiştir.. Araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma desenlerini barındırdığı için özel durum yöntemi kullanılmıştı. Araştırmanın nicel kısmında, araştırma deseni olarak yarı deneysel araştırma deseni, yarı deneysel araştırma desenlerinden de ön test- son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep İli 23 Nisan Orta Okulunun iki farklı şubesinden toplamda 56, yedinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Uygulama 2012-2013 öğretim yılının II. yarıyılında dört hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler, Başarı testi, nitel veriler ise uzman görüşü alınarak oluşturulmuş açık uçlu sorulardan oluşan form ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 17 paket programı kullanılmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde bağımsız gruplar için t-testi ve bağımlı gruplar için t-testi analizleri kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi ise betimsel analize tabi tutularak kategoriler halinde ve çizelgeler aracılığı ile verilmiştir. Bu araştırmada sonuçlar, bilgisayar destekli yapılandırmacı yaklaşımın, geleneksel öğrenme yöntemine göre öğrencilerin başarısını arttırmada daha etkili olduğu görülmüştür. Nitel verilerin analiz sonuçları ise genel olarak öğrencilerin bilgisayar destekli öğretime ilişkin olumlu görüşlere sahip olduklarını göstermiştir. This study examines the effects of computer-aided constructivit approach on the 7th grade students' achievement on the Science and Techonology class, Light unit. In addition the study aims to determine participatans' thoughts about the application of the study. In the study, a special case method is carried out, which contains both qualitative and quantitative research design in it. In the quantitative section of the study, quasi-experimental research design including control group with pre-test and post-test is applied. The study group is comprised of fifty-six 7th grade students from 2 different branches of 23 Nisan Secondary School, located in Gaziantep. The implementation was executed for 4 weeks in the second term of 2012-2013 academic year. While Quantitative data of the study were collected through the achievement test, qualitative data were collected through the interview form based on open-ended questions which are formed with an expert support. Spss 17 software package was used for the analysis of the obtained data. To analyse the quantitative data, t-test for dependent groups and t-test for independent groups were applied. The analysis of the qualitative data were submitted through categorises and charts after being subjected to descriptive analysis. The results obtained in this study reveals that computer-assisted constructivist approach is more effective in improving students' achievement compared to traditional learning method. As for qualitative data analysis results indicate that participated students have favorible opinions about computer -assisted teaching in general.