Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOral, Erdal
dc.contributor.authorÇelik, Veli
dc.date.accessioned2020-06-25T14:46:39Z
dc.date.available2020-06-25T14:46:39Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1300-3402
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRjek1qazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1440
dc.description.abstractSanayi devriminin lokomotifi rolünü üstlenmiş olan fosil yakıtlar (petrol, kömür) ve devamı olan doğal gaz rezervleri sınırlıdır. Aynı zamanda çevre problemlerinde de en büyük etmenlerdendir. Tüm bu nedenler, alternatif yakıt ya da kaynaklara gereksinimi ortaya çıkarmıştır. Hidrojen bu alternatiflerden olmaya aday; sınırsız, temiz ve verimli bir yakıttır. Diğer alternatif enerji kaynaklarının depo edilme sürecinde taşıyıcı rolü üstlenebilecektir. Bu çalışmada hidrojen yakıtlı motorteknolojisinin tanıtılması amaçlanmıştır. Hidrojenin direkt olarak içten yanmalı motorda kullanımı ve bunun motor performansına etkileri incelenmiştir. Yeni bir enerji dönüşüm sistemi olan ve yakıt kimyasal enerjisinin direkt elektriğe dönüşümünü sağlayan yakıt pilinin yapısı, çeşitleri, çalışma prensibi araştırılmıştır. Yakıt pili teknolojisi ile hareket eden taşıt sistemi ve sistem üniteleri incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractFossil fuels, (oil, coal) playing a role of industrial revolution's locomotive and natural gas are restricted with their sources. They are also great factors of the environmental problems. All these reasons require alternative fuels or sources. Hydrogen fuel is a candidate for one of them which is unlimited, clean, efficient. It may play a role as canier for storing the other alternative energy sources. In this study, it is aimed to introduce the hydrogen fueled engine technology. Hydrogen usage directly in the internal combustion engines and its effects of the engine performance are investigated. Fuel cell that is a now energy conversion system and directly converts the chemical energy to electrical are examined based on structural, kind and working principal. Vehicle system working fuel cell technology and system units are studied.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEnerji ve Yakıtlaren_US
dc.subjectMühendislik, Makineen_US
dc.titleHidrojen yakıtlı motor teknolojisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume46en_US
dc.identifier.issue540en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.relation.journalMühendis ve Makinaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster