Tüketicinin korunması kapsamında mesafeli sözleşmeler
Özet
Bu tezde tüketicinin korunması açısından mesafeli sözleşmeler incelenmiştir. Alıcı ile satıcının yüz yüze bulunmadığı, satım sözleşmesinin yapıldığı sırada aralarında belli bir mesafenin bulunduğu sözleşmelere mesafeli sözleşmeler denilmektedir. Mesafeli sözleşmeler mektupla, telgrafla, telefonla, posta kataloglarıyla, televizyonla ve internetle gerçekleştirilrnektedir. Tüketicinin, aldatılma riskini fazlasıyla taşımakla beraber, tüketiciler için büyük öneme sahip olan mesafeli sözleşmelerin, tüketici haklarının anlaşılması ve uygun yasal düzenlemeler getirilmesiyle birlikte gelecekte daha kolay ve güvenli bir nitelik taşıyabileceğini söyleyebilmek mümkündür. İn this thesis distace contracts have been studied with respect to the law of consumer protection. Contracts, in which saler and consumer are not face to face and there is a certain distance between sides during the time of contract made are called distance contracts. Distance contacts have been taken place through mailing letter, post catalog, telgraph, TV and Internet Although consumer has been living the risk of the being cheated, it is possible to say that distance contracts which has great importance for consumers could be easier and secured in the future with understanding consumer rights and appropriating judical regulations.
Bağlantı
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.https://hdl.handle.net/20.500.12587/14431