Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMelanlıoğlu, Deniz
dc.contributor.authorŞahin, Kadir
dc.date.accessioned2021-01-16T18:55:12Z
dc.date.available2021-01-16T18:55:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14504
dc.descriptionYÖK Tez ID: 627260en_US
dc.description.abstractŞahin, Kadir, "Okuma Güçlüğü Çeken Ortaokul Öğrencileri Üzerine Bir Eylem Araştırması," Yüksek Lisan Tezi, Kırıkkale, 2019. Okuma, okul çağı ile birlikte edinilen bir dil becerisidir. Okuma sürecinin mutlaka anlamlandırma ile son bulması gerekir. Okuduğunu anlamanın gerçekleşmesi ise birçok değişkene bağlıdır. Örneğin; okuma güçlüğü yaşayan bir öğrenci, okuduğu metnin içeriğinden ziyade okuma hatalarına odaklanacak ve okuduğunu anlayamayacaktır. Bu durum literatürde okuma güçlüğü olarak tanımlanmaktadır. Okuma güçlüğü; fiziki ve zihinsel bir engeli bulunmadığı hâlde bireyin okuma becerisinde istenilen düzeyde olmaması ve okuma hatalarını sıkça tekrarlaması olarak tanımlanabilir. Bu araştırmada okuma güçlüğü yaşayan ortaokul öğrencilerini farklı metin türlerini içeren etkinliklerle karşılaştırarak yaşadıkları okuma güçlüklerini gidermek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda alanyazında okuma güçlüğünü gidermede kullanılması önerilen yöntemlerden "eşli okuma, koro okuma ve eko okuma" kullanılarak bir eylem planı oluşturulmuştur. Bu plan doğrultusunda çalışma kümesini okuma güçlüğü çeken 5 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonunda çalışma kümesindeki öğrencilerin okuduğunu anlama düzeyleri dikkate alındığında yapılan etkinlikler neticesinde anlamlı bir değişiklik olduğu saptanmış ve bu durum, öğrencilerin okuma güçlüklerinin anlamlı olarak değiştiği şeklinde yorumlanmıştır. İki öğrenci geçiş gösteren öğretimsel düzeyden bağımsız düzeye, bir öğrenci zorlanma düzeyinden kesin öğretimsel düzeye, bir öğrenci ise geçiş gösteren öğretimsel düzeyden kesin öğretimsel düzeye yükselmiştir. Sesli okuma hataları yapma oranlarında toplamda düşüş yaşanmasına rağmen kelime uydurma, hece yutma, okuma hatalarında beklenilen düzeyde etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin kitap okuma motivasyonlarında ve okuma tutumlarında anlamlı bir değişiklik olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumdan hareketle "Öğrenciye uygulama fırsatı sunacak çalışmalara ağırlık verilmelidir, okuma güçlüğünün giderilmesinde akran çalışmasına yer verilmelidir." gibi önerilerde bulunulmuştur. Anahtar kelimeler: Türkçe eğitimi, okuma, okuma becerisi, okuma güçlüğü, akıcı okuma, okuduğunu anlama.en_US
dc.description.abstractŞahin, Kadir, An Action Research on Secondary School Students, Kırıkkale, 2019. Reading is a language skill acquired with the school age. The reading process must end with meaningful interpretation. The realization of reading depends on many variables. For example; A student with difficulty reading will focus on reading errors rather than the content of the text they are reading and will not understand what they read. This situation is defined as reading difficulties in literature. Reading difficulties; It can be defined as the lack of a desired level of reading skills and frequent repetition of reading errors even though there is no physical and mental disability. In this study, it is aimed to eliminate the reading difficulties of middle school students who have difficulty reading with comparing them with activities that include different text types. For this purpose, an action plan has been formed by using yöntem paired reading, chorus reading and echo reading "which are suggested to be used in reading difficulties in the literature. The study set consists of 5 students At the end of the study, it was found that the students in the study group showed a significant difference when their reading comprehension levels were taken into consideration and this situation was interpreted as the students' reading difficulties changed significantly. Two students increased from instructional to independent level, from a student strain level to a definitive instructional level, and a student from a transition instructional level to a definitive instructional level. Although there is a total decrease in the rate of reading errors, it has been concluded that word errors, syllable swallowing, reading errors are not expected to be effective. In addition, it was concluded that there was no significant change in students' reading motivation and reading attitudes. In this respect, suggestions such as "The studies that will provide the student with the opportunity to practice should be emphasized and peer work should be included in the elimination of reading difficulties. Keywords: Turkish education, reading, reading skills, reading difficulties, fluent reading comprehension.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleOkuma güçlüğü çeken ortaokul öğrencileri üzerine bir eylem araştırmasıen_US
dc.title.alternativeAn action research on secondary school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage149en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster