Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGültekin, İbrahim
dc.contributor.authorKoçak, Nihal
dc.date.accessioned2021-01-16T18:55:12Z
dc.date.available2021-01-16T18:55:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14506
dc.descriptionYÖK Tez ID: 601819en_US
dc.description.abstractÖZET Koçak, Nihal, "Yabancılara Türkçe Öğretimi Kitap Setlerinde Dil Bilgisi Öğretimi", Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi ve öğrenimi; ekonomi, siyaset, turizm ve yükseköğrenim gibi farklı değişkenlere bağlı olarak son yıllarda uluslararası ölçekte rağbet gören bir iş ve edinim hâline gelmiştir. Bu reel durumdan hareketle Türkçe öğretimi de uluslararası dil öğretimi standartlarına uygun olarak ilerleme kaydetmiştir. Türkçenin yabancı dil olarak gördüğü bu rağbete paralel olarak modern dil öğretimi yöntem ve uygulamaları çerçevesinde üniversitelerin Türkçe Öğretim Merkezleri, kamu veya özel olmak üzere çeşitli kurumlar Türkçe öğretimi kitap setleri hazırlamışlardır. Mezkûr kitap setleri aynı zamanda Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metnine göre yazıldığı ifade edilmektedir. DİAOBM'de dil öğretimi daha çok sosyal iletişimsel, işlevsel ve eylem odaklı yaklaşıma göre olması gerektiği vurgulamaktadır. Türkçe kitap setleri de bu yaklaşımlar göz önüne alınarak yazılmalı ve buna göre dil bilgisi öğretimine bir amaç olarak değil araç olarak ve işlevsel boyutuyla yer verilmesi gerekir. Bu tez çalışmasında mezkûr kitap setlerinin dil bilgisi öğretimine, ne kadar/hangi ölçüde yer verdikleri, dil bilgisi öğretiminde modern dil öğretimi yaklaşımlarına uygunlukları hususu incelenmiştir. Bu araştırma için öncelikle dört kitap seti belirlenmiş ve bu setlerdeki dil bilgisi öğretimine ne ölçüde yer verildiği, etkinlik türleri, dil bilgisi öğretimine yönelik ölçme ve değerlendirme yöntemleri, kitap setlerinin dil bilgisi bağlamında birbiriyle benzerlikleri ve benzemeyen yönleri ile DİAOBM'de ortaya koyulan dil bilgisi öğretimi yaklaşıma uygunluk hususları incelenmiştir. Doküman analizinin yapıldığı bu çalışma sonunda Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarında dil bilgisi öğretiminin süreçleri, nasıl işlendiği alt problem cümleleri çerçevesinde dil bilgisi öğretiminin güncel ve kullanılabilir olma durumu hakkında değerlendirmeler yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Türkçe Eğitimi, Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitabı, Dil Bilgisi Öğretimien_US
dc.description.abstractABSTRACT Koçak, Nihal, "Turkish Education to Foreigners Grammar Teaching in Book Sets", Master Thesis, Kırıkkale, 2019 Teaching and learning Turkish as a foreign language; it has become an internationally popular business and acquisition in recent years due to different variables such as economy, politics, tourism and higher education. Starting from this real situation, Turkish teaching has made progress in accordance with international language teaching standards, too. In parallel with this demand, which considers Turkish as a foreign language, within the framework of modern language teaching methods and practices, TÖMERs of universities, various institutions, public or private, have prepared Turkish education book sets. The aforementioned book sets also express to be written according to the Common European Framework of Recommendations for Languages. In DIAOBM, language teaching emphasizes that it should be based on a social communicative, functional and action oriented approach. Turkish book sets should be written considering these approaches and grammar teaching should be included as a tool not purpose and functional dimension. In this thesis, grammar teaching of the aforementioned books, how / to what extent have included, in grammar teaching and their suitabilities to modern language education approaches are examined. For this research, at first, four sets of books have been determined and the extent to which grammar teaching is used, the types of activities, measurement and evaluation methods for grammar teaching, similarities of book sets in the context of grammar and dissimilar aspect and the suitability of the grammar teaching approach presented in the DIAOBM. At the end of this study in which document analysis was executed, how the processes of grammar teaching are processed in the textbooks used in teaching Turkish as a foreign language, and evaluations of the current and usable status of grammar teaching within the framework of sub-problems were evaluated. Key Words: Turkish Education, Turkish Education Textbook to Foreigners, Grammar Teachingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıen_US
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleYabancılara türkçe öğretimi kitap setlerinde dil bilgisi öğretimien_US
dc.title.alternativeTeaching language in foreign language teaching booksen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster