İş birlikli öğrenme yönteminin ortaokul öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma becerilerine ve yazma tutumlarına etkisi
Özet
Bu çalışmanın amacı iş birlikli öğrenme yönteminin ortaokul öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma becerilerine ve yazma tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kırıkkale Şehit Aydın Çopur İmam Hatip Ortaokulunda yapılmıştır. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubunda bulunan toplam 48 kız öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma ön test ve son test dışında toplam 8 hafta sürmüştür. Dersler deney grubunda iş birlikli öğrenme yöntemine dayalı öğretime göre işlenirken kontrol gruplarında ise planlı iş birlikli öğrenme yöntemi uygulanmamıştır. Deney grubundaki çalışmalar araştırmacı tarafından yapılırken kontrol grubundaki çalışmalar başka bir Türkçe öğretmeni tarafından yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda iş birlikli öğrenme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen yazma etkinliklerinin, Türkçe Öğretim Programına uygun şekilde yapılan yazma etkinliklerine göre öğrencilerin bilgilendirici metin yazma becerilerini geliştirmede daha etkili olduğu ancak iş birlikli öğrenme yöntemiyle yapılan yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazma tutumları üzerinde etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. The aim of this study is to determine the effect of cooperative learning method on informative text writing skills and writing attitudes of secondary school students. In the research, pre-test and post-test control group quasi-experimental design was used. The research was conducted in Kırıkkale Şehit Aydın Çopur Imam Hatip Secondary School in 2018-2019 academic year. The study was conducted on 48 female students in one experimental and one control group. The study lasted 8 weeks except pre-test and post-test. Lessons were taught according to cooperative learning method in the experimental group, and planned cooperative learning method was not applied in the control groups. While the studies in the experimental group were conducted by the researcher, the studies in the control group were conducted by another Turkish teacher. As a result of the study, it was found that writing activities using cooperative learning method were more effective in developing informative text writing skills of students than writing activities in accordance with Turkish Curriculum, but writing activities made with collaborative learning method had no effect on students' writing attitudes.