Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPilav, Salim
dc.contributor.authorSaluk, Nazlı
dc.date.accessioned2021-01-16T18:55:15Z
dc.date.available2021-01-16T18:55:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14526
dc.descriptionYÖK Tez ID: 624841en_US
dc.description.abstractBu çalışma yaratıcı yazma etkinliklerinin üstün yeteneklilerin yazma tutumu üzerindeki etkisini tespit etmek ve yaratıcı yazma becerilerini geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiş bir araştırmadır. Çalışma hem nicel hem de nitel yöntemler içermesi nedeni ile karma yöntem araştırmasıdır. Nicel verilerin toplanmasında ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen, nitel verilerin toplanmasında uygulanan etkinlikler sonrasında deney grubunun görüşlerine başvurularak görüşme yöntemi uygulanmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Kırıkkale İl Özel İdaresi Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 20 altıncı sınıf üstün yetenekli öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarında 10'ar öğrenci yer almıştır. Deney ve kontrol gruplarında ön-test ve son-test olarak yaratıcı yazma tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca ön-test ve son-test ile belirlenen konularda yaratıcı yazma becerilerini ölçmek için metinler yazdırılmış, deney grubuna haftada ikişer saat olmak üzere toplam sekiz haftalık yaratıcı yazma çalışmaları uygulanarak deney grubunda gelişim gözlemlenmiştir. Deney grubunda yer alan öğrencilerden uygulanan etkinlikler sonrasında yaratıcı yazma etkinlikleri sürecine ilişkin duygu ve düşünceleri görüşme yoluyla alınmıştır. Araştırmanın nicel verilerine yönelik analizde örneklem büyüklüğünün düşük olduğu deneysel araştırmalarda sıklıkla kullanılan nonparametrik testlerden Mann Whitney U testi uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön test, son test yazma tutum puanları ile deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test yaratıcı yazma puanları SPSS 23.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel araştırmaların analizinde ise içerik analizi uygulanmıştır. Araştırmanın nicel veri sonuçlarına göre deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön-test ve son-test yaratıcı yazma tutumlarında anlamlı farklılaşma olmadığı görülmüştür. Çalışmaların deney grubu öğrencilerinin yaratıcı yazma etkinlik sürecinin sonunda yaratıcı yazma becerilerini geliştirdiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Uygulanan etkinlikler sayesinde deney grubunun yaratıcı yazma becerileri gelişmiş ancak bu etkinlikler yazmaya karşı tutumlarını değiştirmeye yetecek kadar ilgi çekici bulunmamış olabilir. Ayrıca öğrenci sayısının azlığı, etkinlikleri uygulayan eğiticilerin tutumu, üstün/özel yetenekli öğrencilerin bireysel özellikleri, uygulanan grupların dinamiği, etkinliklerin çeşitliliği gibi etmenlerin deney grubunun yaratıcı yazma tutumunda değişikliğe yol açmamış olabileceği düşünülmektedir. Yaratıcı yazma etkinlikleri süreci sonrasında deney grubu öğrenci görüşlerine göre etkinliklerin; hayal güçlerini geliştirdikleri, yazma becerisi kazandıkları, konu zengin olduğunda daha iyi yazabildiklerini fark ettikleri, söz varlıklarını ve dolayısıyla kelime hazinelerini artırdıkları, etkinliklerde eğlendikleri, yaratıcılıklarını daha rahat ortaya çıkardıkları, Türkçe dersine katkı sağladığı, yazım ve noktalama kurallarını uygulamada dikkatlerini geliştirdikleri ifade edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Türkçe öğretimi, üstün/özel yetenek, yaratıcı yazma, yazma becerisien_US
dc.description.abstractThis study is a research study conducted in order to determine the effects of creative writing activities on the writing attitudes of the highly gifted and to improve their writing skills. The study is a mixed method study since it contains both quantitative and qualitative methods. Pretest-posttest experimental design with a control group has been used in the collection of quantitative data and interview method was used in the collection of qualitative data through the collection of the opinions of the experimental group after the activities implemented. The research has been conducted with 20 sixth-grade highly talented students attending the Kirikkale Special Provincial Administration Science and Art Center in the 2015-2016 academic year. 10 students have taken place in the experimental and control groups. Creative writing attitude scale was used with the experimental and control groups as pretest and posttest. Moreover, the experimental group was asked to write texts in order to measure the creative writing skills on the topics determined through the pre-test and post-test and a total of eight weeks of creative writing activities with two hours a week was conducted and improvement in the experimental group has been observed. The feelings and opinions of the students within the experimental group on the creative writing process after the activities conducted were collected through interviews. Mann Whitney U test, which is one of the nonparametric tests frequently used in experimental studies where the sample size is small, has been conducted in the analysis of the quantitative data of the research. The pre-test and post-test writing attitude scores of the experimental and control group students along with the post-test creative writing scores of the experimental and control group students were analyzed through SPSS 23.0 packaged software. Content analysis was used in the analysis of the qualitative research. According to the quantitative data results of the research, it has been seen that there is no significant differentiation in the pre-test and post-test creative writing attitudes of the experimental and control groups. It has been concluded that experimental group students have improved their creative writing skills at the end of the creative writing activity process. Through the activities conducted, the creative writing skills of the experimental group have improved. However, these activities may not have been found to be interesting enough to change their attitudes towards writing. Moreover, it is believed that factors such as the rarity of the number of students, attitudes of the instructors conducting the activities, individual characteristics of highly talented, dynamics of the groups in which these activities were conducted and the variety of activities may not have resulted in a change in the creative writing attitude of the experimental group. Based on the experimental group students' opinions after the creative writing activities process, students have stated that these activities have improved their imagination, they have become skillful at writing, they have noticed that they write better when the topic is rich, they have improved their vocabulary, they have enjoyed themselves during the activities, they have revealed their creativity easier, these activities have contributed to their Turkish lesson, and that they have improved their attention in implementing orthographic and punctuation rules. Key Words: Turkish teaching, highly talented, creative writing, writing skillen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜstün yeteneklilerde yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesi üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on improving creative writing skills of the highly talenteden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage161en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster