Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMelanlıoğlu, Deniz
dc.contributor.authorGürel, Nurdan
dc.date.accessioned2021-01-16T18:55:15Z
dc.date.available2021-01-16T18:55:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14527
dc.descriptionYÖK Tez ID: 477503en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılmak üzere bir materyal geliştirme çalışması yapılmıştır. Bu amaçla hazırlanan materyal, temalara uygun olarak bestelenen sekiz adet özgün şarkıdır. Bu şarkılarda A1 ve A2 dil seviyelerine göre belirlenen çeşitli dil bilgisi konuları, dil becerileri ve temel söz varlığına (gündelik dilde kullanılan kalıp ifadeler gibi) yer verilmiştir. Ayrıca her şarkıda belirli temalar işlenmiştir. Tüm bu temalar belirlenirken AOÖÇ'deki yeterliklerden yararlanılmıştır. Bestelenen şarkılarda tekrar eden ifadeler öğrencilerin öğrenmeleri için amaçlanan kelimeler ve kelime kalıplarından oluşmaktadır. Geliştirilen materyallerde kullanılan cümleler ve kelimeler öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmesi, konuların daha anlaşılır ve akılda kalıcı olması için etkinliklerle zenginleştirilerek şarkıların anlaşılma durumu yapılan uygulamalarla sorgulanmıştır. Bu nedenle çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. İlgili doküman incelemesinin yapılmış olmasından dolayı nitel araştırma, araştırmanın Bilkent Üniversitesi'ndeki yabancı öğrenciler üzerinde uygulanmış olmasından dolayı da deneysel yöntem olarak belirlenmiştir. Çalışma uygulanırken öğrenciler üzerinde yapılan gözlemler ve öğrencilerin yaptıkları etkinliklerden elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde yabancı öğrencilere Türkçe öğretmek amacıyla bestelenen şarkıların ders materyali olarak kullanılmasının öğrencilerin ders motivasyonunu yüksek tuttuğu, tekrar eden kelimelerin akılda kalıcılığı olumlu olarak etkilediği, şarkılarda amaçlı olarak kullanılan dil bilgisi konularını öğrenmelerini kolaylaştırdığı, öğrencilerin derse aktif olarak katılabildiği ve dersi daha eğlenceli bulduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, şarkı, materyal çalışması, dil öğretim düzeyleri.en_US
dc.description.abstractIn this study, a material development study was carried out for teaching Turkish as a foreign language. The material prepared for this purpose is eight original songs composed according to the theme. In these songs, various linguistic knowledge, language skills, and basic vocabulary (such as expressions used on everyday occasions), which are determined according to the language levels A1 and A2, are included. In addition, certain themes are processed in each song. All of these themes were used while the qualifications in the European Language Common Framework Program were utilized. Repetitive expressions in composing songs consist of words and word patterns intended for students' learning. Cues and words used in the developed materials were enriched by activities in order to reinforce the learning of the students and to make the subjects more understandable and memorable, and the understanding of the songs was questioned with the applications. For this reason, mixed method is used in study. Qualitative research has also been determined as an experimental method because the research was applied to foreign students at Bilkent University because the related document was examined. The use of the songs that are designed to teach Turkish to foreign students as lesson materials when the study is conducted and the results obtained from the activities performed by the students are assessed when the study is conducted, the students are more motivated, the repetitive words positively affect the reminiscence, the learning of the language information subjects used for the songs is facilitated, Students are able to actively participate in the lesson and find the lesson more enjoyable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçenin yabancı dil olarak öğretiminde bir materyal çalışması: Temalara uygun şarkılar oluşturmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage149en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster