Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTosunoğlu, Mesiha
dc.contributor.authorArslan, Fatih
dc.date.accessioned2021-01-16T18:55:16Z
dc.date.available2021-01-16T18:55:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14536
dc.descriptionYÖK Tez ID: 308636en_US
dc.description.abstract2005 yılında uygulanmaya başlayan ?İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda (1-5 ve 6-8. sınıflar), etkinlik temelli öğretim büyük önem taşımaktadır. Dil becerileri denilen okuma, dinleme, konuşma ve yazma öğretimi etkinlikler vasıtasıyla öğretilmektedir. En çok kullanılan dil becerilerinden olan konuşmanın öğrenilmesinde de etkinlikler büyük önem arz etmektedir. Burada, öğretmenlere büyük görev düşmektedir. Çünkü programın sınıftaki uygulayıcısı öğretmenlerdir.Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin ilköğretim okullarında verilen konuşma eğitimi ve konuşma becerisinin gelişmesini sağlayacak konuşma etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışma yedi bölümden oluşmuştur.Birinci bölümde, problem durumu ve alt problemler verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde, konuşma, konuşmanın niteliği ve gelişiminden bahsedilmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde ise ana dili öğretiminde konuşma eğitiminin önemi anlatılmıştır. Dördüncü bölümde, konu ile ilgili yapılmış çalışmalardan kısaca bahsedilmiştir.Araştırmanın evrenini Kırıkkale il merkezindeki ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Kırıkkale ili merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 70 Türkçe Öğretmeni ve 213 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Farklılıkların test edilmesinde anlamlılık düzeyi ? =,05 olarak kabul edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir.Karsılaştırma türü ilişkisel tarama modeli kullanılan bu araştırmada araştırmacının geliştirdiği 30 maddeden ve 4 boyuttan oluşan veri toplama araçları kullanılmıştır. Veri toplama araçları beşli Likert tipinde hazırlanmıştır.Araştırmaya katılan öğretmenler, konuşma eğitimi için önerilen etkinliklerin sonucunda, öğrencilerin programda belirtilen kazanımları tam olarak edinemediğini düşünmektedirler. Öğretmenler, kazanımların ve amaçların açık ve net anlaşıldığını fakat uygulamada sorun olduğunu düşünmektedirler. Ayrıca sınıf mevcutlarının kalabalık olması, konuşma etkinliklerinin yapılmasını zorlaştırmakta, dolayısıyla konuşma eğitimini olumsuz yönde etkilemektedir. Ayrıca buna bağlı olarak ders süresinin de yetmemesi sorunu ortaya çıkmakta ve öğretmenler sağlıklı bir şekilde konuşma eğitimi verememektedir.Araştırma sonucunda elde edilen diğer sonuçlar ve bu sonuçlara bağlı öneriler araştırmanın son bölümünde verilmiştir.en_US
dc.description.abstractIt is very crucial that activity based Education on Turkish course at primary school programme which implemented since 2005. Listening, speech and writing teach by activities. It is named skills of language. At the same way, activities is very important to teaching of speech which the most used in skills of language. At this point, teachers have major task. Because, classrooms adaptate by teachers. This study has seven chapters. The aim of this study is determine the views of Turkish and primary school teachers about training of speech and activities that let the develop skills of language in primary schools. First part is about study problem and sub problems. In the second part, mantioned about speech and attribute of speech and evolution of speech. At the third part, explained about importance of speech training when the teaching of mother tongues. At the fourth part, mentioned briefly about literature survey related the topic.Participants attended primary schools in city center in Kırıkkale. Research participants consist of 70 Turkish teacher and 213 grade teachers who work at primary schools in Kırıkkale.Statistical analysis of the research findings were performed by percentage, mean, t-test and one-way analysis of variance. The level of signifince ? =,05 accepted the way which tested the differences . The findings were analyzed with the SPSS program.Research design is comparsion typed relational survey. The data measurment used in this study developed by researcher which consist of 30 items and 4 dimensions. The data measurment tools arranged in type of quinary Likert-type scale.Teachers who participated in study think that students could not get gains exactly which specified in the program at the end of the activities. They also believe that aims and gains understood by students but, application has some issue. Furthermore, its hard to make speech activities because of class size. Whereat, speech training effects negatively. At the same way, speech training can not taught by teacher because, course duration was not enough.Last section contains another results and recommendations depand on these results.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleTürkçe ve sınıf öğretmenlerinin konuşma eğitimi ve konuşma etkinlikleri hakkındaki görüşleri: Kırıkkale ili örneğien_US
dc.title.alternativeThe views of Turkish and primary school teachers about training of speech and activities: The case of Kırıkkaleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage215en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster