Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTosunoğlu, Mesiha
dc.contributor.authorÖzlük, Yağmur Özge
dc.date.accessioned2021-01-16T18:55:16Z
dc.date.available2021-01-16T18:55:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14537
dc.descriptionYÖK Tez ID: 308615en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkçe öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine sahip olma durumlarına ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Ülkemizde öğretmenlerin özel alan yeterliklerini belirlemeye yönelik en kapsamlı ve yeni çalışma Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü tarafından yapılmıştır. Bu çalışmada öğretmen yeterlikleri, genel öğretmen yeterlikleri ve özel alan yeterlikleri olmak üzere iki bölümde ele alınmıştır. Çalışmamızda, MEB'in belirlediği ?Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri? temel alınmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla oluşturulan ?Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri Ölçeği?, MEB tarafından belirlenen ?Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri? dikkate alınarak hazırlanmıştır. Hazırlanan anketin birinci bölümünde kişisel (demografik) bilgileri belirlemeye yönelik beş soru, ikici bölümünde ise Türkçe öğretmeni özel alan yeterliklerine yönelik yirmi bir soru olmak üzere toplam yirmi altı soru bulunmaktadır.Araştırmanın evrenini Kırıkkale ili merkez ilköğretim okullarında görev yapan Türkçe öğretmenleri ve liselerde görev yapan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri oluşturmuştur.Araştırmada elde edilen veriler, SPSS programı kullanılarak çözümlenmiştir. Öğretmenlerin (Türkçe ve TDE öğretmenlerinin) Türkçe öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine sahip olma durumlarına katılım düzeyleri frekanslardan, yüzdelerden ve aritmetik ortalamalardan elde edilen sonuçlara göre yorumlanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin anket sorularına verdikleri cevaplarda, demografik (cinsiyet, eğitim durumu, mezun olunan bölüm ve hizmet süresi) değişkenlere göre anlamlı bir farklılık olup olmadığı t-testi ve varyans analizi yardımıyla test edilmiştir.Araştırmada elde edilen bazı sonuçlar şu şekildedir:1. Türkçe öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine sahip olma durumlarına %50'nin altında katılım olmamıştır. Buna göre, Türkçe öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine sahip olma durumlarına katılım düzeyleri genel olarak yüksek çıkmıştır.2. Öğretmenlerin cinsiyet, eğitim durumu, mezun olunan bölüm ve hizmet süresi değişkenlerine göre Türkçe öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine sahip olma durumlarına katılım düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Çalışmada bu sonuçlar dikkate alınarak öneriler oluşturulmuştur.Anahtar Kelimeler: Türkçe Öğretmeni, Yeterlik, Özel Alan Yeterliğien_US
dc.description.abstractIn this study, a research about determining the views of Turkish teachers on having the competency of special field has been made. The most comprehensive and recent studies about determining the competency of teachers in our country have been made by the Ministry Education General Directorate of Teacher Training and Education. In this study the competency of a teacher has been taken into consideration in two parts; the general competency of teachers and special field competency. In our study, ?Special Field Competency of Turkish Teachers? determined by The Ministry of Education was taken as a basis. ?The Scale of Special Field Competency of Turkish Teacher? which was generated to collect data in the research has been prepared by considering the ?Special Field Competency of Turkish Teacher? determined by the Ministry of Education. In the first part of the questionnaire there were five questions about determination of personal (demographic) information, in the second part there were twenty-one questions on special field competency of Turkish teacher and totally there were twenty-six questions. Turkish teachers working at primary schools and Turkish Language and Literature teachers working at the high schools in the province of Kirikkale composed the population of the research. The data obtained in the research has been analyzed by using the SPSS program. The participation level of the teachers (Turkish and Turkish Language and Literature Teachers) in terms of possession of Turkish teachers special field competence has been interpreted according to results gained from the frequencies, percents and arithmetical averages. Also whether there is a significant difference according to the demographic variants (gender, education level, graduated department, service time) in teachers? responses to the questionnaire has been tested via t-test and variant analysis.Some results of this study are as follows:1. There has not been participation under 50 % in terms of Turkish teachers? field competence. According to this, the participation level of Turkish teachers? field competence has generally been high.2. No significant difference has been observed in the participation level of Turkish teachers? field competence according to the variants of gender, education level, graduated department and service time. In the study, proposals have been formed considering these results.Keywords: Turkish Teacher, Competence, Special Field Competenceen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleTürkçe öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine ilişkin bir araştırma: Kırıkkale ili örneğien_US
dc.title.alternativeA research about special field competency of turkish teachers: The case of Kırıkkaleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage151en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster