Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Hikmet
dc.contributor.authorÜzen, İsmet
dc.date.accessioned2021-01-16T18:57:58Z
dc.date.available2021-01-16T18:57:58Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.uriBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14796
dc.descriptionYÖK Tez ID: 72246en_US
dc.description.abstractTÜRKÇE ÖZET Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Bütün bu bölümlerin temelini demokrasi eğitimi ve demokrasi bilinci oluşturmaktadır. Birinci bölümde, eğitim bilimcilerinin görüşlerinde ve Türk Milli Eğitim sisteminde, demokrasi eğitimi ile ilgili bilgiler ve demokrasi eğitiminin gerçekleşmesini engelleyen faktörler hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde, 27 Mayıs'm ders kitaplarına yansıması ile ilgili olarak, 27 Mayıs öncesi ve sonrası ders kitapları karşılaştırılmış ve 27 Mayıs'ı geniş kitlelere benimsetme düşüncesiyle hazırlanan broşürlerin irdelenmesi yapılmıştır. Üçüncü bölümde, 27 Mayıs'ı korumaya yönelik çabalar ile 27 Mayıs gününün Hürriyet ve Anayasa Bayramı olarak kabul edilmesi ve yürürlükten kaldırılması Meclis tutanaklarından değerlendirilmeye çalışılmıştır. Dördüncü bölümde, beşinci bölümde yer alan seçilmiş metinlerden 27 Mayıs, demokrasi ve diğer belirlenen kavram ve konulara bakışı karşılaştınlmıştır. Beşinci bölümde, 27 Mayıs'm yıl dönümlerinde iki farklı gazete yazarlarının 27 Mayıs üzerine yorumlan yer almaktadır. 1960-1981 tarihleri arasında yazarların metinleri aynen alıntı yapılmıştır. vuıen_US
dc.description.abstractABSTRACT This thesis consists of five chapters. Firstly, education of democracy has been tried to present in the Turkish educational system. Moreover, some factors which have prevented education of democracy in Turkey, have been clarified. Secondly, coup d'etat of 27th May of 1960 deeply affected courses books. Thus, affected courses books have been compared before and after 27th May of 1960. Moreover, some imformation about propagandive brochures which tried to teach the meaning of 27th May of 1960 to public, have been presented. Thirdly, some efforts which aimed to protect the idea of 27th May, have been tried to present. Here, two subjects has been chosen. First one is the Law about some actions which were threatening constitutional order, national security and peace. Second one is the Law which was accepted the day of 27th May as celebration of independent and Constitution. These two laws have been evaluated from the minutes of the Turkey Great National Assembly. Both Laws were abolished later. Then, the point of views which related to 27th May of 1960 have been compared from chosen two newspapers (Cumhuriyet and Son Havadis) writers. The text of writers can be seen in the last chapter. Finally, two newspapers and two writers have been chosen every year between 1960-1981 from two newspapers (Cumhuriyet and Son Havadis). Why 1981? Because, at this time, the celebration of 27th May was abolished. In addition, text of the writers have completely been copied at the anniversary of 27th May. The basic of all these chapters are education of democracy and democracy idea. IXen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectPublic Administration ; Tarihen_US
dc.subjectHistoryen_US
dc.title27 Mayıs 1960 askeri müdahalesi ve demokrasi eğitimien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage259en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster