Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Sıtkı
dc.contributor.authorÇetinkaya, Sabriye
dc.date.accessioned2021-01-16T18:57:59Z
dc.date.available2021-01-16T18:57:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14827
dc.descriptionYÖK Tez ID: 532550en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Kırıkkale ilinde özel eğitim hizmetlerinden yararlanan ilkokul çağındaki engelli öğrencilerin eğitim-öğretim hizmetlerinin niteliği üzerinde etkileri olan problem alanları hakkında öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarından öncelikli olarak sorumlu olan eğitimciler ve velilerin görüş ve önerilerini saptamaktır. Araştırma 48 veli ve 90 eğitimcinin katılımı ile yürütülmüştür. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış, betimsel olarak analizler elde edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilerde ilkokul çağındaki engelli öğrencilerin eğitim-öğretimini olumsuz etkileyen durumların ve bu sorunlara yönelik önceliklerin engel türlerine göre farklılıklar gösterdiği gözlemlenmiştir. Genel eğitim sınıflarında eğitim alan öğrencilerin en önemli sorunlarının eğitimciler tarafından kabullenilme ve bireysel eğitim planlarının öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik düzenlenmemesi ve uygulanmamasıdır. Hazırlanan bireysel eğitim planına ait hedeflerin amacına ulaşıp ulaşmadığına dair süreç ile ilgili kontrollerin yapılmaması da diğer bir sorun olarak değerlendirilmiştir. Özel eğitim sınıflarında eğitim alan öğrencilerin öncelikli sorunlarının bireysel eğitim alabilecekleri imkânların olmaması, sınıfların fiziksel şartlarının ve materyallerin normal gelişim gösteren öğrencilere göre düzenlemiş olmasıdır. Bu öğrencilerin eğitimlerinde uygulanan yöntemlerin normal gelişim gösteren öğrencilerinki ile paralellik göstermesi, alanda çalışan eğitimci niteliğinin düşük olması, aile profilinin çocukların eğitimlerini desteklememesi ve eğitimcilerin engelli öğrencilerin eğitiminde yalnız kalmalarıdır. Özel eğitim uygulama merkezinde eğitim alan öğrencilerin birincil sorunları fiziksel şartlardan kaynaklanmaktadır. Çocukların eğitim aldıkları ortamların çocukların engel tür ve derecelerine uygun olmaması öğretmenlerin verdiği eğitimin niteliğini düşürmektedir. Bu okullarda alan dışı eğitimcilerin çok olması, eğitimcilerin bu okullarda istekleri dışındaki nedenlerden çalışmaları ve özel eğitim konusunda yeterli yetkinlikte olmamaları diğer sorunlar arasında yer almaktadır. Araştırma sonuçlarında ortaya çıkan genel sonuç, bu çocukların eğitim niteliğinin bu alanda çalışan eğitimcilerin göstermiş olduğu özverilere bağlı olduğu ve mevcut olumsuz şartlar üzerinde iyileştirmeler yapılarak eğitim niteliğinin arttırmaya çalışıldığıdır. Anahtar Kelimeler. Özel Eğitim, Engellilik, Eğitsel Problemler, Kırıkkale, Engelli Öğrenciler.en_US
dc.description.abstractThis research aims to determine the view and recommendations of educators and parents primarily engaged in students' educational needs concerning the problematic aspects that have an impact on the quality of the education system of the primary school students with disabilities who receive special education in Kırıkkale. Carried out with 48 parents and 90 educators, the research employed semi-structed interviews and gathered descriptive analysis. The data gathered at the end of the research indicates that the issues adversely affecting the education of primary school age children with disabilities and the priorities placed on them varied according to the sort of disability. The most important challenges for students in mainstream classes are that they were not recognized by the educators and that individualized education programs to meet their needs were not designed and applied. Another point that shows up as an important problem is that the process was not monitored to check whether the individualized education programs attained their aim. The basic challenges for the students educated in special classes are that they lack the opportunity to receive individualized education and that the physical conditions of the classrooms and the materials used are all designed for students with normal development. The methods employed to educate these students are similar to those employed to educate students with normal development, the educators working in this field are below standard, family profiles are not supportive of their children's education, and the educators are left on their own in their effort to educate the children. The main challenge for students receiving education in special education and rehabilitation centers is the physical conditons, for the settings available do not match the sort and level of the diabilities, which downgrades the quality of the education available. Other problems that emerge are that the number of educators teaching out-of-field is high, the eductors are somewhat made to work in these schools, and that they are not competent in special education. The research concludes that the education quality of these children actually depends on the dedication of the educators and there have been efforts to enhance the quality of the education by improving the current unfavorable conditions. Key Words: Special Education, Disability, Educational İssues, Kırıkkale, Students with Disabilitiesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Sosyolojien_US
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleEğitici ve veli bakış açıları ile ilkokul çağındaki engelli öğrencilerin eğitim sorunları Kırıkkale örneğien_US
dc.title.alternativeEducational issues of disabled students at primary school age with viewpoint of educators and parent the case of Kırıkkaleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage213en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster