Küresel bir açılım: Türk okulları
Özet
Dünyada hızlı bir küreselleşme süreci yaşanmaktadır. Gelişmiş ülkeler ve eski medeniyetlerin mirasçısı olan ülkeler küreselleşmeyi kendi adlarına bir fırsata dönüştürme çabasındalar. Bu küreselleşme sürecinde iletişim kanallarını açabilen ve açtıkları bu kanallardan dünyaya sunacak değerleri olan kültürlerin başarılı oldukları görülmektedir. Bu tez çalışmasının amacı yurtdışında açılan Türk okullarının küreselleşme sürecinde başta kültürel alandaki etkileri olmak üzere, Dünya ve Türkiye bağlamındaki sosyolojik etkilerini incelemektir. Türk okullarının hem dünya ekseninde hem de Türkiye'ye başta kültür olmak üzere birçok diğer alanda ki faydalarının olup olmadığı ele alınmaktadır. Anahtar Kelimeler: Küreselleşme, Türk Okulları, Eğitim, Kültür, Kültürlerarası Diyalog. A process of rapid globalization has been taking place in the World. Developed countries and countries that are inheritors of old civililizations are trying to convert this globalization an apportunity for their benefits. In this process of globalization, cultures have been seen to be successful that can open the communication channels and that have values to present to the World via these channels. The purpose of this thesis study is to examine the effects of cultural domains of Turkish schools that have opened abroad and sociological effects between Turkey and World. It is dealt with whether Turkish schools have benefits both in the center of the World and in Turkey firstly for culture and several other areas. Key words: Globalization, Turkish Schools, Education, Culture, Intercultural Dialog.