Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürkkahraman, Mima
dc.contributor.authorŞahin, Burhan
dc.date.accessioned2021-01-16T18:58:07Z
dc.date.available2021-01-16T18:58:07Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uriBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14917
dc.descriptionYÖK Tez ID: 122200en_US
dc.description.abstractÖZET Eğitim 2000'li yıllarda bütün dünyada daha fazla önem kazanmış ve bilgi toplumunda gidilen yolda arayışların ve yeniden yapılanmaların asıl kaynağı olmuştur. Dershaneler ve özel eğitim kurumlan da yüksek öğrenime devam edecek öğrencilerin hazırlanmasında önemli bir görev üstlenmişlerdir. Eğitim sitemimiz içindeki sorunlar ve sınav sistemleri öğrencilerin bu sınava hazırlanmalarında dershaneleri zorunlu hale getirmiştir. Bundan dolayı bu araştırma ülkemizde faaliyet gösteren dershanelerin fonksiyonlarını açıklamak ve eğitimde görülen aksaklıklara çözüm önerileri sunmak olacaktır. Lise ve dengi okul öğrencilerinin yüksek öğrenim kurumlarına girmek için büyük çaba sarf etmektedir. Ancak ülkemizde uygulanan üniversite seçme sınavları öğrencilerin bu sınava yönelik olarak daha düzenli ve sistemli çalışmalarını zorunlu kılmıştır. Ancak bir yere talep, arzdan çoksa bir yarışma olması doğaldır. Bu nedenle arzın talebi karşılayamadığı yüksek öğrenime geçişte büyük bir yarış bulunmaktadır. İnsanımızın daha iyiyi yakalama, daha fazla başardı olma, bulundukları seviyeyi yükseltme ve yarışmada önde olma isteği, okul ortamında yapılan eğitimle bağlantılı yeni kurumların oluşmasına neden olmuştur. Özel ders almanın önemi öğrenimi pekiştirme aşamasında önemlidir. Geçmişteki özel hocalardan ders alma geleneğinin günümüze kurumlaşarak yansıması özel öğretim kurumlarını oluşturmuştur. Bu çalışmanın amacı eğitim hizmetiyle sağlanan faydanın kamu yaran oluşu anlayışım doğrulamaktır. Bu nedenle eğitim hizmetini kimin nasıl sunduğu değil, hangi nitelikte ve hizmetin başta T.C Anayasası olmak üzere ilgili yasalara uygun olup olmadığı önemlidir. Dershanelerin varlığını okul veya sistemdeki yetersizliğe bağlamamak gerekir. Bütün okullar kendilerine verilen sorumluğu yerine getirme gayreti içindedirler. Dershaneler bilgiyi ezberleten, test alışkanlığı ve yeteneğini geliştiren yerler değildir. Onların da amacı düşünen yorumlayan sağlam karakterli özeliklere sahip bilgi toplumunu oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractABSTRACT The Private Courses ( Özel Dershaneler ) are getting bigger and bigger in number to prepare students to university. In this reason they are becoming of great importance in the education system in Turkey. In our country there have been changes in university exeminations. However people believe that Dershaneler are taking on the functions of schools. This is the common belief in there. fa this research study views were obtained from 150 students. Moreover we talked to teachers, students, family and private school menagers. The history of (dershaneler) private courses depend on the 1331 Private School Regulations and 1926 dated and 789 numbered laws third article. New arrangements which is called 625 numbered law were done in 1965. In this study it has been made clear that, Dershaneler were born from a need of proparation for university entrance examination. Students can prepare to this examination. They think that they need special course because the difference in measurement systems used in school and in central universtiy entrance examinations, gave rise to this need. Therefore the area of the Turkish Education System are neglected. Turkish students criticized the system of university exam which is based on the present system and educational system and gave some proposals on it. nen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Sosyolojien_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleÖzel dershanelerin Türk eğitim sistemindeki yeri ve önemien_US
dc.title.alternativePrivate course in Turkish education systemen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster