Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Çiğdem
dc.date.accessioned2020-06-25T14:46:52Z
dc.date.available2020-06-25T14:46:52Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.citationBu makale açık erişimli değildir.en_US
dc.identifier.issn1302-597X
dc.identifier.issn2528-8911
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjNE1qST0=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1499
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türk eğitimcilerine Howard Gardner'm Çoklu Zeka Kuramının Amerikan okullarındaki uygulamalarını inceleyen SUMIT projesi hakkında bilgi vermektir. SUMIT Projesinin amacı, Çoklu Zeka Kuramım uygulayan Amerika genelindeki 41 okuldaki çalışmaların önemli noktalarını tespit etmek ve bunları kaynak dokümanlar haline getirmektir. Projeden elde edilen veriler öğrencilerin standart testlerdeki başarısında, disiplininde, ailelerin okul etkinliklerine katılımında ve öğrenme yeterlilikleri farklı öğrencilerin öğrenmelerinde artış olarak yorumlanmıştır. Ayrıca okullarla yapılan gözlem ve görüşmeler sonucu Çoklu Zeka Kuramını uygulayan veya uygulamayı düşünen okulların başarısına katkıda bulunmak amacıyla altı temel unsur belirlenmiştir. Elde edilen veriler genel anlamda değerlendirilirse kuramı uygulayan okullar sonuçlardan oldukça memnundur denebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this article is to provide information about SUMIT Project which researched applications of Multiple Intelligence Theory(MI) in American Schools. The purpose of the SUMIT Project was to identify, document and promote effective implementations of MI for the benefit of schools which plan to imply MI theory into their schools. Project's data were interpreted as increases in student work, attandance, behavior, and/or parent participation to school activities. Furthermore, six compass points which were routes that others using the theory have takeaand which appear to work were identified. It can be concluded that schools applied MI theory into their curriculum highly satisfied from the results.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÇoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi)en_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage165en_US
dc.identifier.endpage174en_US
dc.relation.journalEurasian Journal of Educational Researchen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster