Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöse, Esra Karabağ
dc.contributor.authorTaş, Ali
dc.contributor.authorKüçükçene, Mehmet
dc.contributor.authorKarataş, Erdem
dc.date.accessioned2020-06-25T13:58:58Z
dc.date.available2020-06-25T13:58:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationKöse, E. K., Taş, A., Küçükçene, M., Karataş, E. (2018). Öğretmen Motivasyonunu Etkileyen Faktörlere İlişkin Yönetici Ve Öğretmen Görüşleri Üzerine Karşılaştırmamalı Bir İnceleme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(48), 255 – 277.en_US
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.424729
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBMU5EZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/14
dc.description.abstractBu araştırmada, okullarda öğretmen motivasyonunu etkileyen faktörleri, özellikle son dönem eğitim politikalarının da etkileri bağlamında ve yönetici öğretmen bakış açılarıyla karılaştırmalı olarak incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, görüşme tekniğinin kullanıldığı nitel bir olgu bilim çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, 10 okul yöneticisi ve 10 öğretmen oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilen araştırma verileri, içerik analizi ve betimsel analiz kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonuçları öğretmen motivasyonunun; okul içi ve velilerle ilgili faktörlerin yanı sıra, FATİH Projesi, 12 yıllık zorunlu eğitim sistemi, müfredat çalışmaları gibi genel politikalardan ve eğitim politikalarındaki istikrarsızlıktan etkilendiğini, ayrıca öğretmen ve yöneticilerin motivasyonla ilgili görüşleri arasında önemli farklılıklar olduğunu göstermektedir. Öğretmen motivasyonu ile ilgili olarak, öğretmenler içsel motivasyon unsurlarını vurgularken okul yöneticileri dışsal motivasyon unsurlarını vurgulamaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate the factors affecting teacher motivation in schools comparatively, especially in the context of the effects of recent education policies and from the point of view of administrators and teachers. This study was designed as a phenomenological based qualitative study in which the semi-structured interviews are used. The participants of the research are 10 school administrators and 10 teachers. Research data were analyzed using content analysis and descriptive analysis. The results of the research showed that teacher motivation is affected by in-school and parent related factors as well as the general politics such as the FATIH Project, 12-year compulsory education system, curriculum studies, and stability in educational policies. Additionally, there are significant differences in teacher and administrator opinions on teacher motivation. With regards to teacher motivation, teachers emphasize internal motivational factors while school administrators emphasize external motivational factors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.21764/maeuefd.424729en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Motivasyonunu Etkileyen Faktörlere İlişkin Yönetici Ve Öğretmen Görüşleri Üzerine Karşılaştırmamalı Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeA Comparative Study On The Views Of School Administrators And Teachers Regarding Factors Affecting Teacher Motivationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue48en_US
dc.identifier.startpage255en_US
dc.identifier.endpage277en_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster