Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüngör, Celalettin
dc.contributor.advisorFedayi, Cemal
dc.contributor.authorAltınışık, Resul
dc.date.accessioned2021-01-16T18:58:16Z
dc.date.available2021-01-16T18:58:16Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15007
dc.descriptionYÖK Tez ID: 308664en_US
dc.description.abstractKamu alımlarının ülkemizde yıllık tutarı GSMH' nin yüzde 10'una tekabül etmektedir. Bu nedenle bu alanda, etkin saydam ve rekabetçi bir yapıya sahip, düzgün işleyen, etkili bir kamu alım sisteminin oluşturulması bir zorunluluk olarak ortaya çıkmaktadır.Kamu kaynaklarının etkin ve verimli bir şekilde kullanılabilmesi için; şeffaflık, denetlenebilirlik ve serbest rekabet açılarından uluslararası standartlara uygun bir ihale sisteminin oluşturulması şarttır. Bu bağlamda, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, önem taşımaktadır. 4734 sayılı Kanun'la 2886 sayılı Kanun kapsamında yer almayan birçok kamu kurum ve kuruluşu Kanun kapsamı içerisine alınmış ve 2886 sayılı Kanun'da bulunmayan pek çok müessese getirilmiştir.4734 sayılı Kanun'la getirilen yeniliklerle birlikte Türk kamu alımları sistemi, modern, rekabetçi, çağdaş bir yapıya kavuşturmuştur. Kanun ile getirilen temel ilkelere göre ihalenin yapılarak sonuçlandırması ülke kaynaklarının heba edilmemesi açısından önemlidir. Bu kapsamda Kanun ile getirilen Kamu İhale Kurumuna, etkin bir konum verilmektedir. Böylece, Kamu İhale Kurumu, kanun hükümlerinin tüm potansiyel isteklilere eşit imkan sağlamada, ihaleci kuruluşlara net ve belirli roller tanımlamada ihale piyasasında şeffaflığın ve rekabetin güvenirliğin sağlanmasında, sınırlı olan kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmasında önemli görevleri yüklenmektedir.Türkiye'nin, 4734 sayılı Kanun'u kabul ettikten sonra, AB direktifleri karşısında müktesebatla çelişen yeni istisnalar kabul etmekten kaçınması gerekmektedir. Ancak, 4734 sayılı Kanun'a sonradan bazı istisnalar konulmuştur. Bu tür değişiklikler yapılırken herhangi bir yolsuzluk olmaması için oldukça dikkatli olunması gerekmektedir.Çalışmanın birinci bölümünde, kamu ihale hukuku incelenmektedir. Bu bağlamda, kamu ihalesinin amacı ve kamu ihalesinin hukuki niteliği ve konuyla ilgili çıkarılan yasal düzenlemelerin tarihsel gelişimi üzerinde durulmaktadır. İkinci bölümde, kamu ihale hukukunun kaynakları incelenmektedir. Üçüncü Bölümde, kamu ihale hukukunun temel ilkeleri ve işlevi üzerinde durulmaktadır. Dördüncü bölümde ise, kamu ihale hukuku bağlamında kamu ihale süreci, ihaleyi yapacak idari organlar ve ihalenin denetimine yer verilmiştir. Son olarak, tezde, ulaşılan sonuçlar ve çözüm önerilerine yer verilmektedir.??en_US
dc.description.abstractPublic procurements constitute 10% of the GDP in our country. Thus, it has become an undeniable obligation to create an effective Public Procurement System which possesses a transparent and competitive structure and functions properly.In order to use public funding efficiently and effectively, it is an obligation to create a tender system in line with the international standarts concerning transparency, auditability and free competition. In this context, the Public Tender Act no. 4734 is highly significant. A number of state institutions and organizations which were not included in the Act no. 2886, have been included within the new Act and in addition; new institutions have been founded which did not take place in the Act no. 2886 previously.With the amendments brought under the Act no. 4734, Turkish Public Procurement System has gained a modern and competitive structure. According to the main principles brought with the Act, the tender process and terminating the tender appropriately is higly substantial in order to prevent public funding from being wasted. Within this scope, Public Procurement Agency brought along with the concerned Act is given an effective position. Thus, Public Procurement Agency preserves an important role in creating an effective public procurement system, creating equal chances for all potential bidders, providing clear roles for bidder institutions, creating a transparent, competitive and trustworthy environment in the tender market and using the limited public funding in an effective and fruitful way.After enacting the Act no. 4734, Turkey should avoid accepting the new derogations conflicting with the acquis, when EU directives are concerned. However, some derogations have been added to the Act no. 4734 afterwards. While making such amendments, we have to be very careful in order to prevent all kinds of possible curruption.At the first part of this study, public tender law is examined. In this context, the objective and legal nature of public tendering and the historical development of legal regulations as to the subject matter are the mainly emphasized points. In the second part, the sources of public tender law are examined. In the third part, main principles and function of public tender law are discussed. In the forth part, public tender process in consideration with the public tender law, executive organs making the tender and auditing the tender are handled. Lastly, obtained results and some solution suggestions are mentioned in the thesis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleKamu İhale Hukukunun Türk kamu yönetimindeki yeri, temel ilkeleri ve işlevien_US
dc.title.alternativeThe position and fundamental principles of Public Procurement Law in Turkish public administrationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage149en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster