Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüven, Naciye
dc.contributor.authorÜnal, Zeynep
dc.date.accessioned2021-01-16T18:58:23Z
dc.date.available2021-01-16T18:58:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15059
dc.descriptionYÖK Tez ID: 642895en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; üniversite öğrencilerinin bilişsel duygu düzenleme stratejileri, romantik ilişkilerle ilgili akılcı olmayan inançları ve öz anlayışları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın diğer bir amacı bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin romantik ilişkilerle ilgili akılcı olmayan inançları ve öz anlayışı yordayıp yordamadığını incelemektir. Ayrıca romantik ilişkilerle ilgili akılcı olmayan inançların öz anlayış üzerindeki yordayıcılığı ve bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi de araştırmanın amaçlarındandır. Araştırmanın çalışma grubu 402 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Bilişsel Duygu Düzenleme Stratejileri Ölçeği (BDDSÖ), Romantik İlişkilerde Akılcı Olmayan İnançlar Ölçeği (RAİNÖ) ve Öz Anlayış ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda bilişsel duygu düzenleme stratejileri alt boyutları ile romantik ilişkilerle ilgili akılcı olmayan inançlar alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler olduğu görülmüştür. Uyumlu duygu düzenleme stratejileri ile öz anlayış arasında pozitif yönde ve orta düzeyde, uyumsuz duygu düzenleme stratejileri ile öz anlayış arasında negatif yönde orta düzeyde ilişki olduğu bulunmuştur. Katılımcıların bilişsel duygu düzenleme stratejileri yaşa göre farklılık gösterirken diğer demografik özellikler bakımından farklılaşmamıştır. Çalışma grubunun bilişsel duygu düzenleme stratejileri ölçeği puanları, romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ölçeği puanlarının %26.1'ini, öz anlayış ölçeği puanlarının ise %45.9'unu açıklamaktadır. Ayrıca romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ölçeğinden elde edilen puanlar öz anlayış ölçeğinden alınan puanların %8.6'sını açıklamaktadır. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmıştır. Son bölümde ise araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe study is to examine the predictive effect of cognitive emotion regulation strategies on irrational beliefs about romantic relationships and self-compassion. In addition, it is also aimed to investigate the predictability of irrational beliefs about romantic relationships on self-understanding and whether cognitive emotion regulation strategies differ according to demographic variables. The study group of the research consists of 402 university students.screening model was used in conducting the research. Personal information from, Cognitive Emotion Regulation Strategies Scale, Irrational Beliefs in Romantic Relationships Scale and Self Compassion Scale were used as data collection tools. According to the result there are correlations between cognitive emotion regulation sub-dimensions and irrational beliefs in romantic relationships sub-dimensions. It was found that there were positive and moderate relationships between adaptive emotion regulation strategies and self compassion and negative and moderate relationships between maladaptive emotion regulation strategies and self compassion. In addition, it was determined that there was low and negative relationship between irrational beliefs in romantic relationships and self compassion.Participants' cognitive emotion regulation strategies differ according to age, but not in terms of other demographic characteristics. The cognitive emotion regulation strategies explains about %26.1 of the total variance in the irrational beliefs in romantic relatinships and explains about %45.9 of the total variance in self compassion. In addition, irrational beliefs in romantic relationships explains about %8.6 of the total variance in the self compassion. Findings obtained were discussed in the light of the relevant literature. In the last section, suggestions are made for researchers and practitioners.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Psikolojien_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin bilişsel duygu düzenleme stratejileri, romantik ilişkilerle ilgili akılcı olmayan inançları ve öz anlayışları arasındaki ilişkilerin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of relations between university student's cognitive emotion regulation strategies, irrational romantic relationships beliefs and self-compassionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage129en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster