Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖnal, Gülden Filiz
dc.contributor.authorCoşgun, Yunus Emre
dc.date.accessioned2021-01-16T18:58:25Z
dc.date.available2021-01-16T18:58:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15073
dc.descriptionYÖK Tez ID: 602083en_US
dc.description.abstractÖZET Coşgun, Yunus Emre, Viyolonsel Eğitimi Metotlarının Milli Eğitim Bakanlığı'nda Yer Alan Hedef Ve Hedef Davranışlara Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Bu araştırmada; Türkiye'de güzel sanatlar liselerinde viyolonsel eğitiminde kullanılan metotların ortaya çıkarılması ve elde edilen veriler doğrultusunda en çok kullanılan metotlardan biri olan J. Werner viyolonsel metodunun MEB'inin viyolonsel eğitimi için belirlediği hedef ve hedef davranışlara ne ölçüde yer verdiğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır.Bu metodun araştırma için tercih edilmesinin en önemli sebepleri arasında, gerek sağ/sol el teknik çalışmaların gerekse müzikal dinamiklerin başlangıç seviyesinden üst seviyeye kadar geniş bir yelpazede olmasıdır. Araştırma, metodun viyolonsel eğitiminin her aşamasında kullanmaya uygun olması bakımından önemlidir. İlgili veriler; kaynak taraması yoluyla ve uzman/araştırmacılar tarafından oluşturulan görüşme sorularının 2017–2018 eğitim öğretim yılında rastgele seçilmiş güzel sanatlar liselerinde görev yapan viyolonsel öğretmenlerine ulaşılması ile elde edilmiştir. Araştırmada J Werner viyolonsel metodunda, en çok crescendo ve diminuendo müzikal dinamiklerini içeren, sağ elde daha çok legato ve staccato, sol el ise daha çok iki ses çalabilme tekniklerine yer verdiği ve MEB'in Güzel Sanatlar Liseleri'nde viyolonsel eğitimi için belirlediği hedef ve hedef davranışlardan sağ el legato ile sol elde iki ses çalabilme tekniği, parmak tutma tekniği ve farklı pozisyon geçişleri ile ilgili çalışmalara büyük ölçüde yer verdiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Müzik, Viyolonsel, Viyolonsel Eğitimi, Çalgı Eğitimi, Metoten_US
dc.description.abstractCoşgun, Yunus Emre, Analysing The Methods of Violoncello Education According to The Objectives and TargetedBehaviours in Ministry of National Education, Master'sThesis, Kırıkkale, 2019. In this research, it is aimed to findout the methods having been used forvioloncelloeducation in FineArts High Schools in Turkey and to demonstrate the fact that to whatextent the violoncello method of J.Werner which has been mostly used forvioloncelloeducation has givenplace to the objectives and targetedbehaviours that Ministry of National Education(MEB) has determined. Havingboth a widerange of right/lefthandtechnicalexercises and musicaldynamics that start from the beginnerlevel to the advancedlevel, J. Werner Method has been selectedfor this study. This research is substantial in terms of applying this method to allphases of violoncelloeducation. Relateddata have been acquired with the interviewquestionsestablishedby the experts / researchersvia literature review and asked to the violoncelloteachers in randomlyselectedfineartshighschools. In this study, it has been figuredout that J. Werner, in his violoncello method, includes the followingtechniques: legato and staccato on the righthandwhereas he prefers to use the technique of playingduo on the lefthand. Besides, it is understood that Ministry of National Education(MEB) has considerablyincluded the studiesabout legato on righthand and playingduo on lefthand, fingertechnique and differentpositiontransitions in objectives and targetedbehavioursestablishedby MEB forvioloncelloeducation in fineartshighschools. Keywords: Music, Violoncello, Violoncello Education, Musical Instrument Education, Methoden_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleViyolonsel eğitimi metotlarının Milli Eğitim Bakanlığı'nda yer alan hedef ve hedef davranışlara göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysing the methods of violoncello education according to the objectives and targetedbehaviours in Ministry of National Educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster