Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇaydere, Öznur Öztosun
dc.contributor.authorAkçalı, Cemali
dc.date.accessioned2021-01-16T18:58:30Z
dc.date.available2021-01-16T18:58:30Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15112
dc.descriptionYÖK Tez ID: 308691en_US
dc.description.abstractBu çalışma, Bağlama Metotlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesini konu almıştır. Araştırmada, üniversitelerin müzik eğitimi veren güzel sanatlar fakülteleri ve eğitim fakültelerinin güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapan bağlamayla ilgili öğretim elemanlarına anket uygulanmıştır. Anket üç bölümden oluşmuş, 1. Bölümde; ankete katılan öğretim elemanlarının demografik durumlarını belirlemeye yönelik sorular, 2. bölümde; bağlama metodunda olması gereken konularla ilgili 20 adet kapalı uçlu sorular sorulmuştur, 3. Bölümde ise; bir bağlama metodunda eğitim-öğretim açısından gerekli olan durumlarla ilgili 11 kapalı uçlu sorular sorulmuştur. Ankete katılan öğretim elemanlarının verdiği cevaplar doğrultusunda ve araştırmalardan elde edilen bilgiler ışığında, bir bağlama metodunda olması gerekenler tespit edilerek, bağlama metodu inceleme kriterleri oluşturulmuş ve oluşturulan kriterle ulaşılabilen bağlama metotları değerlendirilerek yorumlanmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Bağlama, metot, bağlama öğretimien_US
dc.description.abstractThis study focuses on Bağlama (a Turkish Folkloric instrument with three double strings) methods considering different variables. For this purpose, a questionnaire has been submitted to various faculty members of different universities teaching Bağlama in the Music departments of Fine Arts colleges. The questionnaire consists of three sections. The first section is composed of demographic questions. The second section comprises 20 close-ended questions related to Bağlama methods. The final section includes 11 other close-ended questions about necessary conditions in the education of Bağlama methods.In the light of the data obtained from the research, indispensable elements of Bağlama education have been fixed to create criteria for bağlama method analysis. The results obtained from the criteria applied to different available bağlama methods have been analyzed as well.Key Words: Bağlama, method, Bağlama educationen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectAğrıen_US
dc.subjectPain ; Ağrı eşiğien_US
dc.subjectPain threshold ; Baş ağrısıen_US
dc.subjectHeadache ; Migren hastalıklarıen_US
dc.subjectMigraine disordersen_US
dc.titleBağlama metotlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeStudying baglama methods considering different variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage172en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster